تازه‌ترین آمار رسمی کرونا در ایران؛ ۹۸ هزار و ۶۴۷ مبتلا و ۶ هزار ۲۷۷ جان‌باخته

By | ۱۳۹۹-۰۲-۱۵

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، امروز (دوشنبه ۱۵ اردیبهشت) گفت آمار رسمی مبتلایان کرونا در ایران به ۹۸ هزار و ۶۴۷ نفر و تعداد کل جان باختگان نیز به ۶ هزار و ۲۷۷ نفر رسیده است.

بنا به آمار رسمی ۷۹ هزار و ۳۹۷ نفر نیز پس از ابتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند و ۲ هزار و ۶۷۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

روز گذشته آمار مبتلایان به کرونا در ایران ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر و تعداد کل جان باختگان نیز ۶ هزار ۲۰۳ نفر اعلام شده بود.

درباره درستی آمارهای رسمی کرونا در ایران هم منابع داخلی هم خارجی ابراز تردید کرده‌اند. در آخرین مورد، مرکز پژوهش‌های مجلس ایران آمار واقعی مبتلایان و جان‌باختگان را چند برابر آمار رسمی دانست اما وزارت بهداشت می‌گوید تفاوت آمار به دلیل محدودیت آزمایش است.

امروز همزمان با گزارش وزارت بهداشت ایران درباره روند “صعودی” شیوع ویروس کرونا در ۱۵ استان از جمله قم و گیلان و اصفهان، مساجد ۱۳۲ شهر بازگشایی شده‌اند. این تصمیم به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته شده که با ریاست حسن روحانی، رئیس جمهورر، تشکیل می شود.

رسانه های ایران همزمان با بازگشایی مساجد در برخی شهرها گزارش داده اند که بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت، شیوع ویروس کرونا در ۱۵ استان روند صعوی پیدا کرده است.

خبرگزاری ایسنا می گوید بنابر اعلام وزارت بهداشت روند صعودی یا شروع دوره اوج بیماری، در ۱۵ استان قم، لرستان، ایلام، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، زنجان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه مشاهده می‌شود.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت استان کردستان “احتمالا” به تازگی به وضعیت پایدار رسیده اما در اردبیل و سمنان ناسازگاری داده‌ها اجازه تحلیل درستی از وضعیت شیوع بیماری را نمی‌دهد.

کارشناسان و صاحبنظران بارها نسبت به امکان شیوع موج دوم کرونا در ایران در پی کاهش محدودیت‌ها هشدار داده‌اند.

کرونا در دنیا

با آغاز هفته‌ای جدید در اکثر نقاط جهان و کاهش محدودیت‌ها در بیشتر کشورها که همراه با آزادی بیشتر مردم شده است براساس آمار تا صبح امروز بیش از ۳ میلیون ۵۰۵ هزار به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

براساس اطلاعات دانشگاه جان‌هاپکینز تاکنون حدود ۲ میلیون ۴۰۰ هزار نفر نیز پس از ابتلا به کرونا بهبود یافته‌اند.

کشورهایی که بیشترین تعداد جان‌باختگان ویروس جدید کرونا را داشته‌اند در نمودار زیر نشان داده شده است:

کشورها با بیشترین تعداد مرگ و میز

سرعت افزایش مرگ و میر ناشی ازکرونا

بی بی سی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *