سازمان ثبت احوال آمار فوتی‌های زمستان ۹۸ را اعلام کرد 

By | ۱۳۹۹-۰۲-۲۰

سازمان ثبت احوال ایران پس از مدتی تاخیر آمار مرگ و میر زمستان سال ۹۸ را منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی این سازمان گفته است در طول زمستان سال ۹۸، در مجموع ۱۰۵ هزار و ۷۸۷ نفر فوت کرده‌اند که بیشترین تعداد آن مربوط به استان تهران با ۱۶ هزار و ۷۷۳ نفر بوده است.

این آمار در زمستان سال ۹۷، ۱۰۱ هزار و ۲۱۰ نفر بوده است.

مقایسه آمار رسمی اعلام شده مرگ و میر در زمستان سال ۹۸ نسبت به زمستان سال ۹۷ نشان می‌دهد که ۴۵۷۷ نفر در زمستان سال ۹۸، بیشتر فوت کرده‌اند.

آمار مرگ و میر زمستان ۹۸ در حالی اعلام می‌شود که پیش از این سازمان ثبت احوال اعلام کرده بود به دستور ستاد ملی کرونا، این آمار را اعلام نمی‌کند.

موضوع آمار مرگ‌ومیر در سه ماه آخر سال ۹۸ از زمانی برجسته شد که محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران، گفت در اسفند ۹۸ و فروردین امسال، ۱۳ هزار نفر در بهشت زهرا دفن شده‌اند.

او افزود با مقایسه تعداد افراد فوت شده در سال جاری و مدت مشابه سال گذشته می‌توان به آمار افراد جان‌باخته بر اثر کرونا دست یافت.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفته است آمار مرگ و میر فروردین ۹۹ را تابستان منتشر می‌کنند. بنابراین تا زمان انتشار آمار فروردین، نمی‌توان درباره آمارهای رسمی گزارش دقیقی داد.

علاوه بر این، با توجه به این که در طول دوران بحران کرونا مرگ ومیر ناشی از تصادفات، آلودگی هوا و حوادث نیز کاهش یافته، آمار دقیقی از این حوزه هم در دسترس نیست که بتوان با استناد به آن، مرگ و میرهای غیر کرونایی را استخراج کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *