وزیر آموزش و پرورش: تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش‌آموزان بعد از بازگشایی مدارس در کلاس حاضر شدند

By | ۱۳۹۹-۰۲-۲۸

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش ایران یکشنبه ۲۸ اردیبهشت گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش‌آموزان در نخستین روز پس از بازگشایی مدارس در کلاس درس حاضر شدند.

به گفته او بیشتر دانش‌آموزانی که به مدرسه رفتند «از مناطق روستایی یا عشایری بودند». وزارت آموزش و پرورش ایران هفته گذشته اعلام کرد مدارس برای رفع اشکال دانش‌آموزان بازگشایی می‌شود اما حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها اجباری نیست.

از نیمه اسفند و به دنبال تعطیلی مدارس به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، وزارت آموزش و پرورش استفاده از نرم‌افزار «شاد» را برای آموزش مجازی دانش‌آموزان مدارس الزامی کرد. این تصمیم در حالی اتخاذ شد که شمار زیادی از دانش‌آموزان در مناطق کمتر توسعه‌یافته و محروم از دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند محروم هستند.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش حداقل ۳۰ درصد دانش‌آموزان به اینترنت دسترسی دارند. گزارش این وزارتخانه از تعداد افرادی که در شبکه «شاد» ثبت‌نام کرده‌اند هم نشان می‌دهد حداقل ۴۰ درصد دانش‌آموزان از این نرم‌افزار استفاده نمی‌کنند.

حاجی‌میرزایی اما بدون توجه به این موضوع گفت: ۱۲,۵ میلیون نفر از دانش‌آموزان در این شبکه ثبت‌نام کردند و هزینه اینترنت استفاده از «شاد» رایگان شده و برنامه وزارتخانه پایان آموزش تا آخر اردیبهشت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *