نامه‌ دوم سعید زیباکلام به رئیس قوه قضاییه , مثل بید برخود و بر عاقبتتان بلرزید

By | ۱۳۹۹-۰۲-۲۸

سعید زیباکلام، استاد اصولگرای دانشگاه تهران دومین نامه‌ی سرگشاده خود طی دو هفته اخیر خطاب به رییس قوه قضاییه را منتشر کرد که به نقل از کانال تلگرامی او در پی می‌آید:

سلام و رحمت خدا بر جناب آقای ابراهیم رئیسی و با آرزوی عاقبت بخیری و خدمت.

رئیس قوه قضائیه، جناب آقای رئیسی!
در خبرها آمده که مسئولان و مقامات بخشداری لواسان همگی مجوز ساخت برجی ۲۰ طبقه را برخلاف تمام مقررات تصویب کرده‌اند. یعنی، کاخی دیگر با وجود رنج و فقر و عسرت اکثریتی از عموم مردم.
آقای رئیسی!
ملاحظه می‌کنید که کمتر روزی می‌گذرد که خبر غارت بیت‌المال و یا تضییع حقوق کارگران و سایر اقشار محروم دست‌کم در یکجا از کشور به گوش امثال بنده نرسد. و حال آنکه این بنده ظلوم جهول کفور نه شبکه‌ای اطلاعاتی در اختیار دارم و نه سازمان بازرسی کل کشور تحت امرم قرار دارد و نه عضو کمیسیون اصل نود هستم و نه سمتی در بازرسی بیت دارم. ببینید شما در آن جایگاه عالی چه می‌بینید و می‌شنوید و چه خبر دارید!
جناب رئیسی!
بنظر شما این حجم از فساد ذوسطوح و گسترده در تقریبا سراسر کشور امری تصادفی است و یا عوامل نفوذی سرویسهای جاسوسی مستکبران جنایتکار غربی سرمنشاء و محرک این همه مفاسد هستند؟
آقای رئیسی!
حقیقتا بر این پندارید که با بازدیدهای سرزده به دادگستری فلان شهر و گزارش رسانه‌ی حکومتیِ صداوسیما از اینکه شما در حال گوش‌دادن به پیرمرد یا پیرزنی هستید سرقت‌سالاری عمیق و نهادینه‌شده طی ۴۰ سال گذشته برچیده و یا دستکم کمی کاهش پیدا می‌کند؟
آقای رئیسی!
براستی در کجای دنیا قوه قضائیه یا دادگستری به معضلات و موانع تولید می‌پردازد؟
نیات قلبی شما را خود دانید و آنکه از رگ گردن شما بشما نزدیکتر است و می‌داند کِی آنرا باید قطع کند.
اما حاج آقا! بینی و بین الله، این گستردگی و عمق فساد را این اقدامات بزک-دوزکی مطلقا مطلقا رفع نمی‌کند.
حاج آقا! اجازه بدهید منابع و کانالهای غیر حکومتی بشما بگویند که قضاوت اقشار وسیعی از جامعه درباره قوه قضائیه و قوه مقننه و مجمع تشخیص و سایر نهادهای قدرتمند و در راس اینها قوه‌ی فشل و فرسوده و فاسد دولت چیست.
آقای رئیسی!
برجی ۲۰ طبقه در قلب بخشی بنام لواسان که شده یکی از کانونهای زمین‌خواری و غارت بیت‌المال؟
آقای رئیسی!
هنوز پرونده ویلاهای خلاف کلاک که از معاونت برخی از رجال والامقام نظام بهره‌مند بود را به پایان نرسانیده‌اید.
آقای رئیسی!
لابد از پرونده زمین‌خواری بزرگتر از کلاک در تپه سرخه لواسان خبر دارید. خبر دارید که بخشهایی از قوه قضائیه چه نقشی در این پرونده دارند؟
آقای رئیسی!
ماجرای باستی هیلز لواسان بکجا رسید؟
آقای رئیسی!
مشفقانه و از سر درد برای وطنم بشما توصیه می‌کنم درباره تصویر کلان این وضع بیاندیشید. بیاندیشید که آیا براستی نظام بفرض افزایش ده برابری برد و دقت موشکهایش و قدرت نهادهای امنیتی و اطلاعاتی‌اش و نیروهای مسلحش، آیا می‌تواند با توجه به نارضایتی روزافزون میان عموم مردم با این سیاستهای راهبردی ویرانگر ادامه حیات بدهد؟ این سوال را برای دستکم قیامتتان، در این ایام منحصر بفرد معنوی، بسیار جدی بگیرید.
آقای رئیسی!
شما را نمی‌دانم ولی این بنده با چشم جانم دیده‌ام که چگونه بوقت شرایط مساعد، همه مکنونات قلبی مردم فوران می‌کند و همه چیز بسرعت فرومیریزد.
آقای رئیسی!
می‌شود چند صباحی با شگردها و ترفندهای رسانه‌ای و امنیتی و محاکمات محرمانه، نارضایتی‌ها از تبعیض و غارت بیت‌المال و رنج و عسرت مردم را امروز و فردا کرد و در کپسول دین و دیانت به مردم خوراند. ولی یادتان باشد اگر می‌خواهید نظام بماند باید در اکثر سیاستهای راهبردی در جهت جلب رضایت عموم مردم و بویژه مستضعفان و پابرهنگان انقلاب تجدید نظر اساسی کنید.
آقای رئیسی! “و من یغلل یات بما غل یوم القیامه…” خطاب به همه خلایق است. اما شما و مسئولان عالی‌مقام نظام باید از این سخن آن شدیدالعقاب مثل بید برخود و بر عاقبتتان بلرزید.
“بل الانسان علی نفسه بصیره* ولوالقی معاذیره”(قیامه: ۱۴-۱۵).
۲۷ اردیبهشت ۹۹،
۲۲ ماه عظیم و شریف و کریم رمضان
بهار نیوز:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *