رکوردشکنی نرخ رسمی دلار؛ یورو در بازار آزاد ۱۹ هزارتومان فروش رفت

By | ۱۳۹۹-۰۲-۲۹

همزمان با رکوردشکنی نرخ رسمی عرضه ارز توسط بانک مرکزی ایران، هر دلار آمریکا در مبادلات روز یک‌شنبه بازار آزاد تهران ۱۷ هزار و ۵۷۰ تومان فروخته شد.

بانک مرکزی ایران روز یک‌شنبه نرخ فروش دلار آمریکا را در سامانه رسمی تحت مدیریت خود(سنا) به سطح بی‌سابقه ۱۷ هزار و ۲۰ تومان افزایش داد. در پی این اقدام، فاصله ۴۵۰ تومانی نرخ رسمی و آزاد به ۵۵۰ تومان افزایش یافت. این بانک بهای رسمی عرضه هر یورو را نیز روز یک‌شنبه به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی ۱۸ هزار و ۴۲۰ تومان رساند. در مقابل هر یورو در بازار آزاد تهران بیش از ۱۹ هزار تومان مبادله شد.

بدین ترتیب متوسط قیمت دلار و یورو در اردیبهشت جاری به ترتیب به ۱۶ هزار و ۴۰۰ و ۱۷ هزار و ۸۳۰ تومان رسید که بالاترین میانگین ماهانه نرخ ارز در تاریخ اقتصاد ایران به شمار می‌رود. البته بالاترین قیمت روزانه هر دلار آمریکا همچنان مربوط به مبادلات روز ۴ مهرماه ۱۳۹۷(۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸) است که نرخ فروش ۱۹ هزار و ۳۵۰ تومان در آن به ثبت رسید.

صعود کم سابقه نرخ ارز در بازار ایران در شرایطی ادامه دارد که عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی کشور هفته گذشته ادعا کرد که میزان ذخایر ارزی ایران به شکل اسکناس در بالاترین سطح تاریخی خود قرار دارد و گشایش‌های ارزی قابل توجهی برای ایران در عرصه بین‌المللی رخ داده و عرضه ارز توسط صادرکنندگان روند صعودی به خود گرفته است.

با وجود تعطیلی پایان هفته بازار جهانی طلا، افزایش قیمت دلار در بازار ایران موجب شد تا قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران به رکورد تاریخی ۷۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان برسد و هر قطعه تمام سکه طلا نیز در اوج ۷ میلیون و ۴۷۰ هزارتومانی مبادله شود.

البته نرخ هر اونس طلا در جریان معاملات روز جمعه با ۱۲ دلار افزایش به هزار و ۷۴۲ دلار رسید که بالاترین نرخ طلا در هفت و نیم سال گذشته به شمار می‌رود.
یورو نیوز:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *