بازداشت ۱۰ نفر از کارکنان و محصلان مدرسه مذهبی اهل سنت در سنندج

By | ۱۳۹۹-۰۳-۰۵

شبکه حقوق بشر کردستان اعلام کرد دست‌کم ۱۰ شهروند و فعال اهل سنت در ماه رمضان در شهر سنندج توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند.

این شبکه، روز یکشنبه چهارم خرداد، به نقل از یک منبع آگاه در سنندج، نوشت: «از ابتدای ماه رمضان تاکنون دست‌کم ۱۰ شهروند و فعال مذهبی که در مدرسه دارالعلوم مسجد ابراهیم خلیل‌الله در منطقه کانی کوزله شهر سنندج مشغول یادگیری دروس مذهبی بودند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.»

این مدرسه تحت مدیریت ماموستا حسین علیمرادی از حدود ۷ سال پیش با هدف تدریس دروس مذهبی برای شهروندان اهل سنت مشغول فعالیت است.

به گفته این منبع آگاه، در ابتدای ماه رمضان ماموستا علیمرادی، به همراه فرزندش، محمد صهیب علیمرادی، به اداره اطلاعات سنندج احضار شد.

هر چند که این مدرس دروس مذهبی اهل سنت بعد از چند ساعت بازجویی آزاد شد، اما فرزندش بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر انتقال یافت.

به گفته این منبع، پس از آن، تعداد دیگری از افراد مشغول تحصیل در این مدرسه با یورش نیروهای امنیتی به خانه‌هایشان و ضرب و شتم آنان، بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شدند.

اسامی هشت تن از این افراد، فواد زارعی، فوق لیسانس ادبیات عرب، صلاح‌الدین خدری، مسئول امور فقرای این مدرسه، ماموستا محمد صهیب علیمرادی، محمد حسینی، پیمان ایران‌پناه، محمدعلی ایران‌‌پناه و رضا تلیوار اهل شهرستان قشم اعلام شده است.

بنا به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، صلاح‌الدین خدری روز شنبه ۳ خرداد، با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد، اما همچنان از سرنوشت دیگر بازداشت‌شدگان اطلاعی در دست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *