دادگاه سوئد قرار بازداشت حمید نوری را چهار هفته دیگر تمدید کرد

By | ۱۳۹۹-۰۳-۰۷

حکم بازداشت حمید نوری امروز چهارشنبه ۷ خرداد (۲۷ مه) در هشتمین جلسه دادگاه او در استکهلم برای چهار هفته دیگر تمدید شد. ایرج مصداقی، فعال حقوق بشر، زندانی سیاسی سابق و شاهد پرونده، در توییتر خبر داد که حمید نوری امکان اعتراض به حکم تمدید بازداشت را تا ۱۴ روز دیگر دارد. دادگاه روز چهارشنبه پشت درهای بسته برگزار شد. بازداشت حمید نوری تا ۲۴ ژوئن ۲۰۲۰ تمدید شده است.

از حمید نوری مشهور به “حمید عباسی” به عنوان دادیار زندان گوهردشت کرج و یکی از هشت عضو “هیأت اعدام” در این زندان در جریان اعدام‌های دسته‌جمعی زندانیان سیاسی سال ۱۳۶۷ نام برده می‌شود.

حسینعلی نیری، مرتضی اشراقی، مصطفی پورمحمدی، ابراهیم رئیسی، اسماعیل شوشتری، محمد مقیسه‌ای (ناصریان) و داوود لشکری از دیگر اعضای این هیأت بودند. این هیأت به دستور روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، تشکیل شده بود.

حمید نوری بعد از اعدام‌ها به عنوان دادیار زندان اوین به کار خود ادامه داد. پیش‌تر ایرج مصداقی به دویچه‌وله فارسی گفته بود که حمید نوری سپس به فعالیت در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی پرداخت و روابط بسیار نزدیکی با ابراهیم رئیسی رئیس کنونی قوه قضاییه، مصطفی پورمحمدی وزیر سابق دادگستری و علی فلاحیان وزیر پیشین وزارت اطلاعات دارد.

دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *