جمهوری آذربایجان ۱۹ محکوم ایرانی را از مرز آستارا تحویل داد

By | ۱۳۹۹-۰۳-۰۸

آستارا – ایرنا – معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان گفت: ۱۹ محکوم ایرانی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های جمهوری آذربایجان سپری می‌کردند، از طریق مرز آستارا به کشورمان انتقال یافتند.

محمود عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پل پایانه مرزی آستارا اظهار کرد: با رایزنی های گسترده مقامات وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه کشورمان، زمینه انتقال این محکومان به کشور فراهم شد و امروز وارد ایران شدند.

وی ادامه داد: علت محکومیت این افراد، قاچاق مواد مخدر بوده است و در چارچوب موافقت نامه انتقال محکومان میان ایران و جمهوری آذربایجان، محکومان باید ادامه محکومیت خود را در زندان های ایران بگذرانند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان گفت: هموطنانی که به کشورهای آسیای میانه و شرق آسیا سفر می کنند آگاه باشند که در این کشورها قوانین و مقررات سختگیرانه ای در زمینه قاچاق مواد مخدر وجود دارد و برای چند عدد قرص استامینوفن کدئین، آرامبخش و قرص های روانگردان مانند ترامادول، آمفتامین و … مجازات های سنگین و اجتناب ناپذیر پیش بینی شده است.

عباسی افزود: هموطنان در سفر به کشورهای همسایه و سایر کشورها، با علم و آگاهی نسبت به قوانین آن کشورها سفر کنند و با حفظ مراقبت هنگام سفر، در دام افراد سودجو و فرصت طلب گرفتار نشوند و از حمل هرگونه بسته، کیف و چمدان اشخاص دیگر خودداری کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *