دولت روحانی در بین ۱۹۶ کشور، رتبه پنجم بالاترین نرخ تورم در جهان را دارد

By | ۱۳۹۹-۰۳-۰۸

طبق داده‌های ارائه شده از سوی صندوق بین‌المللی پول، ایران با نرخ تورم ۴۱/۱ درصدی پنجمین دولت با بالاترین نرخ تورم طی سال گذشته میلادی بوده است.

به گزارش «نود اقتصادی» طبق داده‌های ارائه شده از سوی صندوق بین‌المللی پول، طی سال ۲۰۱۹ ایران پس از کشورهای ونزوئلا، آرژانتین، سودان جنوبی و سودان، پنجمین دولت با بالاترین نرخ تورم طی سال گذشته میلادی بوده است.

در این رده‌بندی، ونزوئلا با نرخ تورم ۱۹ هزار و ۹۰۶ درصدی در رتبه اول قرار دارد. آرژانتین با نرخ تورم ۵۳/۵ درصدی در رتبه دوم، سودان جنوبی با ۵۱/۲ درصدی و سودان نیز با نرخ تورم ۵۱ درصدی به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم با بالاترین نرخ تورم در جهان قرار دارند.

همچنین ایران نیز با نرخ تورم ۴۱/۱ درصدی رتبه پنجم را به خود اختصاص داده که به نوعی علاوه بر اینکه یک رکورد در سطح دنیا محسوب می‌شود، در داخل کشور نیز دولت روحانی را بین دولت‌های پس از پیروزی انقلاب بی‌رقیب کرده است.

اما طبق داده‌های آماری صندوق بین‌المللی پول، طی سال ۲۰۱۹ از مجموع ۱۹۶ کشور کوچک و بزرگ جهان، تنها در ۱۵ کشور نرخ تورم بالاتر از ۱۰ درصد بوده و نکته جالب‌تر اینکه در ۴۳ کشور نرخ تورم کمتر از یک درصد و حتی همانند وضعیت برخی کشورهای عربی، نرخ منفی است.

طبق این آمارها، در بین کشورهای همسایه به جز ایران، ترکیه نیز با نرخ تورم ۱۵/۲ درصدی وضعیت نامطلوب‌تری نسبت به بقیه کشورهای جهان داشته است. یمن با نرخ تورم ۱۰ درصدی نیز از دیگر آمارهای جالب‌توجه است.

قابل ذکر است، در بین کشورهای شاخص و کشورهای منطقه، نرخ تورم در سوریه ۸/۴ درصد، در پاکستان ۶/۷ درصد، در هند ۴/۵ درصد، در روسیه ۴/۵ درصد، در چین و لبنان ۲/۹ درصد، در آذربایجان ۲/۶ درصد، در افغانستان ۲/۳ درصد، در آمریکا و آلمان ۱/۳ درصد، در کویت ۱/۱ درصد، در ژاپن ۵/. درصد، عمان ۱/. درصد و در کشورهای عراق، قطر، عربستان، و برخی کشورهای آفریقایی نیز نرخ تورم منفی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *