رونمایی سپاه پاسداران از «۱۱۲شناور موشک‌انداز»؛ طراحی شناور قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس

By | ۱۳۹۹-۰۳-۰۸

سپاه پاسداران در مراسمی اعلام کرد که ۱۱۲ شناور موشک‌انداز به ناوگان خود در خلیج فارس اضافه کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم این شناورها از «نوع شناورهای تندروی نسل جدید هجومی ذوالفقار و میعاد، حیدر» هستند.

جمهوری اسلامی سال ۱۳۸۹ نیز اعلام کرده بود که نسل جدیدی از شناور ذوالفقار مجهز به موشک کروز نصر یک را وارد ناوگان خود کرده است.

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، در مراسم رونمایی از این شناورها گفت که شناور‌های میعاد در کارخانه‌های سپاه پاسداران و شناورهای ذوالفقار در کارخانه‌های وزارت دفاع ساخته شده‌اند.

او خبر داد که سپاه پاسداران در حال طراحی یک شناور تهاجمی به طول ۶۵ متر با قابلیت نشستن بالگرد بر روی آن است و قرار است نام این شناور «قاسم سلیمانی» باشد.

تنگسیری افزود که سپاه پاسداران همچنین در حال طراحی یک شناور نیز با نام «ابومهدی المهندس» است.

قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون نیروهای حشد شعبی عراق، روز ۱۳ دی ۱۳۹۸ در فرودگاه بغداد در حمله پهپادهای آمریکایی کشته شدند.

تنگسیری در ادامه گفت: «امروز اعلام می‌کنیم که هرجا آمریکایی‌ها هستند ما هم بغل گوششان هستیم و در آینده نزدیک بیشتر هم احساسمان خواهند کرد.»

این سخنان پس از آن اعلام می شود که حدود ۱۰ روز پیش نیروی دریایی آمریکا به کشتی‌ها و قایق‌ها در خلیج فارس هشدار داد بیشتر از ۱۰۰ متر به ناوگان این کشور نزدیک نشوند.

در همین حال حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، در مراسم رونمایی از این شناورها گفت که «بخش مهمی از قدرت نظامی دریایی ما ناشناخته است» و «دشمنان ما این قدرت را روزی خواهند دید که نیت و نگاه بد به این سرزمین داشته باشند».

مراسم رونمایی از شناورهای سپاه پاسداران حدود سه هفته پس از حادثه شناور کنارک ارتش برگزار شده است.

در این حادثه که عصر روز ۲۱ اردیبهشت رخ داد ۱۹ نفر از پرسنل کنارک کشته شده و ۱۵ نفر مجروح شدند.

وب‌سایت رسمی ارتش جمهوری اسلامی ایران با انتشار ویدیویی، «نقص فنی موشک یا جنگ الکترونیک» را دو عامل احتمالی اصابت موشک به ناوچه کنارک عنوان کرد.

گزارش‌هایی نیز درباره شلیک از سوی سپاه پاسداران به این شناور مطرح شده اما سخنگوی ارتش این گزارش‌ها را «بی ربط» خوانده است.

ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *