دهیار غیزانیه:‌ دانش‌آموزان پول آب،‌ ماژیک و نگهبان مدرسه را هم پرداخت می‌کنند

By | ۱۳۹۹-۰۳-۰۸

روزنامه ایران در گزارشی از منطقه غیزانیه اهواز با پرداختن به مشکلات دانش‌آموزان این منطقه به عدم وجود سیستم گرمایشی و سرمایشی، محرومیت از دسترسی به آموزش مجازی و مشکل آب و بیکاری مردم اشاره کرد.

این روزنامه چهارشنبه هفتم خردادماه در گزارشی به نقل از جمال دورقی،‌ دهیار غیزانیه، نوشت: «بچه‌های ما در مدارس فقط پول آب نمی‌دهند،‌ آن‌ها پول نگهبان و ماژیکی را که معلم روی تخته با آن می‌نویسد هم پرداخت می‌کنند.»

وادی زهیری،‌ نماینده آموزش و پرورش،‌ در همین زمینه به ایران گفت: «بسیاری از مدارس اینجا وسایل گرمایشی و سرمایشی ندارند.»

او درباره دسترسی نداشتن به نرم‌افزار «شاد» برای تحصیل مجازی افزود: «هم پوشش اینترنت و آنتن‌دهی خوب نبود و هم دانش‌آموزان قدرت مالی استفاده از موبایل را نداشتند.»

به گفته او پنج‌هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در این منطقه تحصیل می‌کند.

زهیری اشاره کرد که دانش‌آموزان باید سالانه ۲۰ هزار تومان پول آب در مدرسه پرداخت کنند تا از آب سالم استفاده کنند. او افزود: «فقیرترین خانواده که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است، ماهانه مجبور به پرداخت ۱۰ هزار تومان  بابت آب شرب است.»

ایران در گفت‌وگو با تعدادی از شهروندان این منطقه به وجود «مافیای آب» اشاره کرده است. رسول ساکی،‌ بخشدار غیزانیه،‌ نیز پیشتر تخلف در فروش غیرقانونی آب به اهالی را تایید کرده بود.

این گزارش با اشاره به وجود بیکاری بالا در مردم منطقه و شغل دامداری و کشاورزی آن‌ها به تلف شدن حیوانات برخی از شهروندان به دلیل تشنگی اشاره کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *