درآمد سرانه ایرانی‌‌ها در ۸ سال گذشته ۲.۵ میلیون تومان کم شد

By | ۱۳۹۹-۰۳-۰۹

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: در سال ۱۳۸۳, پنجاه و هفت میلیون ریال درآمد سرانه ایرانیان بود و تا سال ۱۳۹۰ افزایش داشت و به حدود ۷۵ میلیون ریال رسید و سپس این رقم کاهش یافت و در سال ۱۳۹۷ به ۵۳ و در سال ۱۳۹۸ به حدود ۵۰ میلیون ریال رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید احسان خاندوزی گفت: در سال 1383, پنجاه و هفت میلیون ریال درآمد سرانه ایرانیان بود و تا سال 1390 افزایش داشت و به حدود 75 میلیون ریال رسید و سپس این رقم کاهش یافت و در سال 1397 به 53 و در سال 1398 به حدود 50 میلیون ریال رسید.

وی ادامه داد: در 15 سال گذشته به طور متوسط هر خانوار ایرانی درآمد کمتری پیدا کرده است.

خاندوزی با بیان اینکه توزیع درآمد در گروه‌های مختلف، بسیار نابرابر شده است، افزود: نسبت دهک‌ها یعنی دهک دهم نسبت به دهک اول در کشور ما حدود 15 برابر است، در حالی که این شاخص در بسیاری از کشور‌ها حدود 10 و کمتر از آن است.

وی اضافه کرد: این فاصله در کرانه‌های خیلی ثروتمند و خیلی فقیر، به 180 برابر افزایش می‌یابد.

خاندوزی با اشاره به بخش‌هایی از پیام رهبر معظم انقلاب به مجلس جدید مبنی بر لزوم توجه به عدالت و معیشت مردم گفت: مجلس شورای اسلامی هدفگذاری درستی برای دولت در زمینه اهداف، انجام نمی‌دهد، چه در زمینه تورم و چه در زمینه شاخص‌های فقر و توزیع درآمد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: مسئله شفافیت، یکی از مطالبات جدی جامعه و بسیار گره گشاست و اگر مردم نظارت کنند از نظارت همه دستگاه‌ها مؤثرتر است.

خاندوزی افزود: تا زمانی که مسئله نظام مالیات در پیوند یارانه و حمایت‌های ما اصلاح نشود مسئله عدالت همچنان حل نشده باقی خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *