محرومیت کمال جعفری یزدی، امضاکننده بیانیه برای استعفای خامنه‌ای، از دسترسی به درمان در زندان مشهد

By | ۱۳۹۹-۰۳-۱۰

کمال جعفری یزدی، از امضاکنندگان بیانیه چهارده فعال سیاسی و مدنی برای استعفای خامنه‌ای، که اکنون در زندان وکیل‌آباد مشهد که در حال سپری کردن حبس تعزیری ۱۳ ساله است با وجود بیماری نارسایی کلیه و فشار خون بالا از حق دسترسی به درمان محروم شده است.

کمال جعفری یزدی از سوی شعبه چهارم ددگاه انقلاب مشهد به ۱۷ سال زندان محکوم شده بود. سپس شعبه یک دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی به ریاست حسن حیدری، در حکمی کمال جعفری یزدی به توهین به رهبر جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام و همچنین  به خاطر راه‌اندازی گروه تلگرامی به نام «ایران من» به برهم زدن امنیت داخلی متهم و در مجموع به ۱۳ سال زندان محکوم کرد.

نیروهای وزارت اطلاعات شامگاه جمعه نهم شهریور۹۸، با ورود به منزل کمال جعفری یزدی، از امضاکنندگان «بیانیه چهارده فعال سیاسی و مدنی برای استعفای خامنه‌ای و تغییر قانون اساسی»، این فعال مدنی را بازداشت و به بازداشتگاه اداره کل اطلاعات مشهد منتقل کردند.

این استاد بازنشسته دانشگاه و فعال مدنی ساکن مشهد از آن زمان تاکنون در بازداشت و زندان است و با آنکه از جانبازان جنگ ایران و عراق است و از بیماری رنج می برد به دلیل مخالفت مسئولان قضایی و اداره اطلاعات مشهد از حق مرخصی محروم بوده است.

سازمان حقوق بشر در ایران به نقل از یک منبع مطلع نوشته که «کمال جعفری یزدی جانباز ۳۵ درصد است و اککنون با وجود نارسایی کلیه، مشکل اعصاب و روان ناشی از جنگ و بیماری فشارخون همچنان در بند ۱ اندرزگاه ۶ زندان وکیل‌آباد از دسترسی به درمان محروم است.

این منبع مطلع گفت که به دلیل مخالفت اداره اطلاعات مشهد، مسئولان زندان وکیل‌آباد مشهد حتی از قرار دادن کتاب در اختیار کمال جعفری یزدی امتناع می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *