بازگشایی کامل مساجد و کاهش محدودیت پاساژها؛ روحانی: مردم خودشان رعایت کنند

By | ۱۳۹۹-۰۳-۱۰

رئیس‌ جمهور ایران روز شنبه با تاکید بر بازگشایی مساجد و کاهش محدودیت فعالیت پاساژها اضافه کرد که مردم «خودشان باید پروتکل‌ها را رعایت کنند».

حسن روحانی که روز شنبه، ۱۰ خرداد، در جلسه ستاد ملی کرونا سخن می‌گفت، بازگشایی را به معنای کاهش «خطراتی که وجود داشته» ندانست و گفت: «اگر مردم دستورالعمل‌های پزشکی را رعایت نکنند، دچار یک موج جدید خواهیم شد.»

او در عین حال تاکید کرد که در مساجد «نه تنها در نقاط سفید، بلکه سراسر کشور» باز می‌شود و «محدودیت‌های پاساژها که قرار بود تا ساعت ۶ بعد از ظهر باز باشند، برداشته می‌شود».

پیش از این مقام‌های حکومت ایران از کاهش محدودیت‌ها در مناطق سفید که به گفته آنها خطر شیوع کرونا کم است خبر می‌دادند، ولی در رویکرد جدید محدودیت‌های اجتماعی در همه شهرها کاهش یافته است.

اعلام کاهش محدودیت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که در روزهای اخیر تعداد بیماران جدیدی که در طول یک روز در شهرهای مختلف شناسایی می‌شوند، طبق آمار رسمی به بیش از دو هزار نفر افزایش یافته است.

سخنان روحانی درباره رعایت پروتکل‌ها توسط مردم در حالی مطرح می‌شود که ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت شامگاه جمعه، ۹ خرداد، در یک برنامه تلویزیونی گفته است باورپذیری مردم برای رعایت فاصله اجتماعی از ۹۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته این مقام وزارت بهداشت، انگیزه در خانه ماندن مردم از ۸۰ درصد به ۳۲ درصد و «ترس سازنده» از کرونا نیز از ۷۰ درصد به ۳۴ درصد کاهش یافته است.

حسن روحانی هم در جلسه امروز ستاد ملی کرونا به نقل از وزیر بهداشت گفته است: «در برخی از نقاط کشور مردم در حال بازگشت به روال گذشته هستند، این باعث می‌شود سرنوشت کشور ما را در معرض خطر قرار گیرد.»

در همین حال با وجود اعلام کاهش محدودیت‌ها در تهران اما مناف هاشمی، معاون شهردار تهران گفته است از روز شنبه «سختگیری بیشتری» درباره اجباری شدن ماسک اعمال می‌شود و «از ورود افراد بدون استفاده از ماسک در تمام ایستگاه‌های مترو ممانعت می‌شود».
رادیو فردا :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *