علی مطهری: به مردم حق می‌دهم که در انتخابات شرکت نکنند؛ وقتی می‌بینند مجلس کاره‌ای نیست

By | ۱۳۹۹-۰۳-۱۱

نماینده پیشین تهران می‌گوید این‌طوری نمی‌شود کشور را اداره کرد

1️⃣ علی مطهری، نماینده پیشین مردم تهران در مجلس، امروز گفته: «قرار نبود به این‌جا برسیم اما باید درمان کرد؛ شکال این‌جا است‌که مردم از صحنه خارج شده‌اند و علت صراحت شورای نگهبان در رد صلاحیت‌های این دوره این بود که احساس می‌کردند مردم دیگر حساسیتی ندارند.

* آن‌ها در دور قبل هم بدشان نمی‌آمد من و امثال من را رد کنند، اما نگران واکنش مردم بودند. در دور گذشته شور مردم باعث شد رد صلاحیت نکنند. اما این بار احساس کردند اکثریت حضور ندارند.

*  من به مردم حق می‌دهم؛ وقتی مجلس کاره‌ای نیست و تصمیم‌ها، جای دیگری گرفته می‌شود طبیعی‌است‌که شرکت نکنند.

* سیاست طرف مقابل هم عمدا این بود که مردم شرکت نکنند و مجلس مورد نظرشان برپا شود.

* بعد از مسائل بنزین برای مردم مسجل شد مجلس کاره‌ای نیست یا درباره FATF مجلس لایحه‌ها را تصویب کرد اما به راحتی مجمع آن‌قدر نگه داشت تا مهلت ما تمام شد و وارد فهرست سیاه شدیم.
مردم می‌بینند مجلس در مسایل اصلی موثر نیست از این‌رو باید به مردم حق بدهیم.»

2️⃣ مطهری افزوده: «این‌که چرا مجلس از جایگاه‌اش پایین آمد، به رفتار نمایندگان و رئیس مجلس هم بستگی دارد. چرا شورای هماهنگی سران قوا تشکیل شد، پس مجلس چه کاره است؟

* اگر مجمع تشخیص مصوبه مجلس را بررسی می‌کند، این خلاف قانون اساسی است، و مجلس باید مقاومت می‌شد.

* [پروانه] سلحشوری را برای دل‌داری‌دادن به مادران کشته‌شدگان آبان ۱۳۹۸ احضار می‌کنند، هیات رییسان مجلس سکوت می‌کند یا [محمود] صادقی را برای یک حرف حکم زندان می‌دهند و هیات رئیسان ساکت است.

3️⃣ مطهری گفته: «حال چرا مدام دست‌و‌بال مجلس را می‌بندند؟ چون گروهی فکر می‌کنند این‌طور بهتر می‌شود نظام را حفظ کرد اما این اشتباه است.

* ۹۵درصد کار را می کنند و به مردم می‌گویند حالا بیایید بین این دو تا انتخاب کنید. فکر می‌کنند  خدمت می‌کنند به نظام.

* این‌ها را باید حل کنیم. برویم با رهبری هم صحبت کنیم. این‌طوری نمی‌شود کشور را اداره کرد، زیرا جایگاه مجلس روز‌به‌روز سقوط می‌کند.»/ بنابر گزارش ایرنا از سخنان مطهری در نشست دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *