رئیس قوه قضائیه, رئیسی با اشاره به قتل رومینا اشرفی: برخورد عبرت‌آموز خواهد شد 

By | ۱۳۹۹-۰۳-۱۳

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی در نخستین واکنش خود به ماجرای قتل رومینا اشرفی، دختر ۱۴ ساله تالشی که به دست پدرش کشته شد، گفت: «برخوردی عبرت‌آموز» خواهد شد.

آخوند ابراهیم رئیسی روز دوشنبه ۱۲ خرداد در جلسه شورای عالی قوه قضائیه بدون نام بردن از رومینا گفت: در ماجرایی که در یکی از شهرهای گیلان رخ داد «حتما این جنایتی که انجام شد برخورد عبرت‌آموزی با آن خواهد شد؛ بدون تردید».

رییسی در واکنش به قتل هولناک رومینا: بدون تردید برخوردی عبرت‌آموز با این جنایت خواهد شد. pic.twitter.com/MdmcYD4rjq

— خبرگزاری فارس (@FarsNews_Agency) June 1, 2020

به دنبال قتل رومینا اشرفی به دست پدرش، فعالان اجتماعی و حقوق کودک بار دیگر بر ضرورت اصلاح قوانین مربوط به «فرزندکشی» و حمایت از کودکان در برابر خشونت تأکید کردند اما مقام‌های قضایی در این باره اظهار نظری نکردند.

مطابق قانون «مجازات اسلامی»، مجازات پدری که فرزند خود را به قتل برساند سه تا ده سال زندان است و بنابر گزارش‌ها، پدر رومینا اشرفی پیش از اقدام به قتل در این باره تحقیق کرده بود.

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی در سخنان روز دوشنبه‌اش همچنین از برخی نهادهای دولتی و کسانی که در صدد «قانون‌گریزی» هستند انتقاد کرد و از جمله گفت: «شهرداری‎ها و دستگاه‎هایی چون جهاد کشاورزی» باید در اجرای قانون «اولویت‌ها» را لحاظ کنند.

رئیس قوه قضائیه همچنین بدون نام بردن از آسیه پناهی که چندی پیش در جریان یورش مأموران به آلونکش جان باخت گفت: «برخورد با آلونک‌ها» به جای «تخریب ساختمان‎های مجلل و شبه‎کاخ‎هایی که به‎صورت غیرمجاز و غیرقانونی ساخته می‎شوند» درست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *