سهیلا حجاب, وکیل دربند: بازجو مرا تهدید بە حذف فیزیکی کردە

By | ۱۳۹۹-۰۳-۱۵

سهیلا حجاب، وکیل دادگستری کە چندی پیش پس از نشست دادگاه تجدید نظر بازداشت و بە زندان قرچک ورامین منتقل شدە بود، با انتشار نامەای اعلام کردە است کە بازجو مرا بە حذف فیزیکی تهدید کردە است و تقاضای رسیدگی عادلانە بە پروندە خود را دارد.

سهیلا حجاب روز شنبە ٣ خرداد ٩٩ (٢٣ می ٢٠٢٠)، پس از احضار بە شعبە ٣۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران و اتمام جلسە دادرسی با تایید حکم ١٨ سال حبس دادگاه بدوی ، در هنگام خروج ازساختمان دادگاه توسط ماموران قرارگاه ثاراللە سپاه پاسداران بازداشت و بە بند زنان زندان قرچک ورامین منتقل شدە است.

متن کامل این نامە کە نسخەای از آن برای هەنگاو ارسال شدە است در پی می آید؛

اینجانب سهیلا حجاب بیدسرخی وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر از توابع استان کرمانشاه که توسط بازجوی پرونده به صورت غیرقانونی به زندان قرچک ورامین منتقل شدم پرسشی دارم از قوه قضائیه که اگر وجدان بیداری در این دادگستری بیدادگر وجود دارد امیدوارم پاسخی داشته باشد، چرا برای یک پرونده کذب و غیرقانونی چندین بار دیگر پرونده سازی و چندین بار دیگر قرار وثیقه صادر می شود؟ چندین بار برای یک پرونده کذب که می گویند تبلیغ علیه نظام، قرار وثیقه صادر شده و حکم هم صادر گردیده و باز هم همان پرونده را باز نمودن و مجددن قرار وثیقه ٢ میلیاردی صادر گردیده است.

برای دادگاه تجدید نظر به تهران احضار شدم پس از خروج از دادگاه تجدید نظر در خیابان توسط اطلاعات سپاه بازداشت و به وحشیانه ترین روش در انزار عمومی مورد ضرب و شتم قرار گرفتم و مرا به زندان قرچک ورامین منتقل کردند. پرونده ای کذب و برخلاف واقعیت که ساخته توهمات ذهنی بازجوی پرونده می باشد بازجویی که مامور اطلاعات سپاه است و خود را جای قاضی قوه قضائیه می گذارد و بدون دلیل و مدرک و هیچ گونه توجیح قانونی مرا مورد آزار روحی و روانی قرار داده و به یک وکیل دادگستری هک حرمت نموده این بازجوی غیرقانونی در این پرونده کاری شبیه به آدم ربایی را انجام داده و خود را همه کاره مملکت می داند و فقط با توهمات ذهنی خود جرم سازی می کند انگار که مملکت صاحبی ندارد و فاقد قوه قضائیه می باشد، این بازجو مرا تهدید به حذف فیزیکی کرده است و برای رسیدن به این هدفش مرا در زندان قرچک ورامین بین زندانیان جرائم سنگین قرار داده، زندانیانی که دارای همه نوع بیماری به ویژه مبتلا به کرونا هستند همه را به همراه من در یک بند نگه می دارند، آب آشامیدنی شور و وضعیت غذایی و بهداشتی وحشتناک است از روی عمد زندانیانی مانند من که وکیل دادگستری و فعال حقوق بشری هستم را در چنین زندان وحشت آوری نگه می دارند تا از لحاظ روحی و روانی بیمار شوم.

بازهم تکرار می کنم که بازجوی این پرونده غیرقانونی و بدون هیچ گونه دلیل و مدرکی و تنها با توهمات ذهنی خود برای من پرونده سازی می کند و به صورت غیرقانونی و عمدا مرا به زندان قرچک ورامین منتقل کرده است برای رسیدن به قتل من، وگرنه من زندانی زندان اوین بودم و با دو وثیقه سنگین روی پرونده ضمانت شده و آزاد شده بودم اگر قرار است که در زندان نگه داشته شوم باید به همان زندان اوین منتقل شوم.

تقاضای رسیدگی بسیار فوری به این پرونده کذب و غیرقانونی را دارم و از قوه قضائیه درخواست می نمایم در این پرونده ورود و واقعیت را بررسی و اعلام نماید تا هر چه سریعتر به زندان اوین منتقل شوم ضمن اینکه با وثیقه های سنگین ضمانت شده روی پرونده حق آزاد شدن را نیز دارا می باشم.

سهیلا حجاب بیدسرخی وکیل دادگستری

برخورد وحوش سپاه ثارالله با وکیل دادگستری

سهیلا حجاب وکیل دادگستری و فعال مدنی بعد از خروج از دادگاه تجدید نظر بصورت وحشیانه ای توسط عوامل سپاه پاسداران و بازجویان زندان مورد ضرب و شتم و هتاکی قرار گرفت و در حالیکه با موهایش او را روی زمین می کشیدند با صورت خونین بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

روز شنبه ۳ خرداد ۹۹ بعد از پایان دادگاه تجدید نظر خانم سهیلا حجاب وکیل دادگستری، وقتی که وی از ساختمان دادگاه خارج شد توسط عوامل سپاه ثارالله تهران به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. آنها در حالیکه سهیلا حجاب را از موهایش روی آسفالت می‌کشیدند و به شدت او را مضروب کرده و حتی کفش و جورابش از پایش در آمده بود، او را به زندان قرچک ورامین منتقل کردند. در میان ضاربین، بازجوی سهیلا حجاب حضور داشت و وی را تهدید به حذف فیزیکی در زندان قرچک ورامین کرد.

بنا به گفته سهیلا حجاب، برای او پرونده جدیدی باز کرده اند و بازجویش او را به حذف فیزیکی در زندان قرچک ورامین توسط افرادیکه با جرائم خطرناک در این زندان محبوس هستند کرده است.

سهیلا حجاب در تماس تلفنی از زندان قرچک ورامین (فایل زیر) اعلام کرد که فردا یا پس فردا او را به خانه های امن سپاه برای بازجویی منتقل خواهند کرد و سپس به انفرادی‌های طولانی مدت محکوم خواهد شد.

وی در تماس خود از هرکس که صدای او را می‌شنود درخواست کمک کرده است:‌ «هرکسی صدای من رو می شنوه صدای من باشه، من را حمایت کنید در رسانه های خبری.»

سهیلا حجاب در نامه ای با تیتر «از هیبت قلم، فرعون اگر بر تخت نلرزد دیگر جهان ما به چه ارزد؟» از زندان اوین از جمله نوشته بود:

«این سرزمین که از آتش ستم و بیدادگری می‌سوزد روزی سبزه‌زار عدالت و آزادی خواهد شد، همه ما برای نیل به آرمان های شکوهمند حقوق بشری، آزادی توام با عدم خشونت و دنبال نمودن حقیقت زاده شده‌ایم و اگر روحمان از این آرمان شعله‌ور شود انتقال سیاسی جامعه از دیکتاتوری و استبداد به جامعه مبتنی بر حقوق مدنی و صلح سرعت خواهد گرفت که در آن حق شناسایی شخصیت حقوقی هر فرد، حق آزادی و امنیت افراد و مصون ماندن از تعرض مورد احترام قرار خواهد گرفت.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *