نخست‌وزیر عراق به جانشین قاسم سلیمانی: برای ورود به عراق ویزا بگیر

By | ۱۳۹۹-۰۳-۱۶

در اقدامی که می‌تواند پایان دوران مرزهای باز تعبیر شود، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق ورود اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه ایران به خاک عراق را منوط به دریافت ویزای رسمی این کشور کرد.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط مصطفی الکاظمی تاکید کرد اسماعیل قاآنی که پس از رسیدن به فرماندهی نیروی قدس سپاه ایران روز چهارشنبه سوم ژوئن 2020 در سفری رسمی به عراق رفت، باید برای ورود به خاک این کشور از وزارت امور خارجه ویزا دریافت کند.

قاآنی پس از آن به فرماندهی نیروی قدس رسید که قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین این نیرو به همراه ابومهدی المهندس، جانشین سابق شورای حشد الشعبی و چند تن دیگر در سوم ژانویه 2020 در منطقه پیرامون فرودگاه بین‌المللی بغداد مورد هدف پهپادهای ارتش آمریکا قرار گرفته و کشته شد.

روز چهارشنبه هیاتی رسمی به ریاست رضا اردکانیان، وزیر انرژی ایران به عراق رفت و با مسئولین عالی‌رتبه این کشور از جمله برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق دیدار کرد.

اسماعیل قاآنی که در این سفر اردکانیان را همراهی می‌کرد برخلاف گذشته که فرماندهان سپاه به صورت غیررسمی به عراق سفر می‌کردند، ناچار شد با ویزا وارد خارک عراق شود.

منابع نزدیک به وزارت امور خارجه عراق گزارش کردند نخست‌وزیر این کشور دستور اکید صادر کرده همه شخصیات‌های خارجی همه کشورهای دیگر اعم از اینکه سیاسی یا نظامی باشند و باید به صورت رسمی ویزای این کشور را دریافت کرده و با این ویزا وارد خاک عراق شوند.
رئیس‌جمهوری عراق که وزیر انرژی ایران و هیات همراه را به حضور پذیرفت، در این دیدار گفت: «هماهنگی‌ مشترک و گسترده‌تر کردن چشم‌اندازهای همکاری بین دو کشور، به ویژه در زمینه‌های آب و انرژی، به نحوی که توسعه و رفاه دو کشور همسایه را به همراه داشته باشد، ضروری است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *