استاندار هرمزگان دستور اجرای دوباره محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع کرونا را صادر کرد 

By | ۱۳۹۹-۰۳-۱۷

به گزارش تسنیم، استاندار هرمزگان به فرمانداران دستور داد، محدودیت تردد به ویژه در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع کرونا اعمال شود.

فریدون همتی در این دستور با اشاره به روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان گفت: از ورود و سفر به روستاها جلوگیری شود، به جز عوامل واحدهای تولید و طرح‌های عمرانی که فقط مجازند با رعایت پروتکل‌ها به فعالیت بپردازند.

وی ادامه داد: روند تولید و کارهای عمرانی نباید تحت تاثیر قرار گیرد و سست شود بلکه باید با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی انجام و نظارت بر واحدهای تولیدی و طرح‌های عمرانی به شکل جدی صورت گیرد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم جلوگیری از همه تجمعات، افزود: هیچ مراسمی چه عروسی و چه ختم نباید به مدت یک ماه انجام شود.

همتی با تاکید بر لزوم ضد عفونی‌کردن اماکن عمومی، تصریح کرد: بازارهای بزرگ به مدت یک هفته تعطیل شوند و سایر اصناف با رعایت پروتکل‌ها فعال باشند.

وی خواستار افزایش و فعال شدن تیم‌های نظارت بر فعالیت مشاغل مختلف شد و بیان داشت: نظارت بر وسایل حمل و نقل عمومی و لزوم استفاده از ماسک در این وسایل و همه فعالیت‌ها با جدیت انجام و با متخلفین برخورد شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: پارک‌ها، بوستان‌ها و مکان‌های تجمع تعطیل شوند.

همتی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا و خودداری مردم از تردد غیرضروری، اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود بیماری کرونا در استان، مردم به هیچ وجه به مسافرت نروند.

وی بر ضرورت فعال شدن کارگاه های تولید ماسک تاکید کرد و گفت: مردم تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند و در صورت ضرورت برای خروج از منزل، حتما از ماسک استفاده کنند و در مکان‌های فعالیت و مشاغل خود و همچنین در وسایل حمل و نقل همچون تاکسی و اتوبوس و فروشگاه‌ها حتما ماسک داشته باشند و تا حد امکان خریدهای خود را به شکل غیر حضوری انجام دهند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: خودداری از برگزاری مجالس عروسی، ختم، مهمانی و دورهمی های خانوادگی از دیگر مواردی است که مردم استان هرمزگان باید به طور جدی در این روزها آن را رعایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *