آیا پروندۀ «محمود موسوی مجد» و جاسوسی برای «سیا» و «موساد» از زورآزمائی پنهان در بارۀ «متهمان اصلی» کشته شدن قاسم سلیمانی پرده برمی‌دارد؟

By | ۱۳۹۹-۰۳-۲۵

سخنگوی قوۀ قضائیۀ جمهوری اسلامی ایران امروز در بارۀ سیدمحمود موسوی مجد که به نظر می‌رسد در بارۀ وی در میان دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ایران اختلاف نظر وجود دارد، اطلاعات اندک تازه‌ای ارائه کرد. وی که در کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبۀ گذشته ٢٠ خرداد پروندۀ فرد یاد شده را به کشته شدن قاسم سلیمانی پیوند زده بود، امروز تائید کرد که دستگیری وی به «ربطی» به آن رویداد نداشته است.

مرکز رسانۀ قوۀ قضائیه ایران روز چهارشنبۀ گذشته سخنان غلامحسین اسماعیلی را تکذیب کرده و تاکید کرده بود که فرد یاد شده ماه‌ها پیش از کشته شدن فرماندۀ پیشین سپاه قدس، دستگیر شده و در زندان بسر می‌برده است.

سخنگوی قوۀ قضائیه با این حال امروز با اشاره به موسوی مجد گفت که « بخشی از فعالیت‌های وی مربوط به مخابره وضعیت ترددهای سردار سلیمانی در سال‌های ٩۶ و ٩٧ بوده است».

بگفتۀ غلامحسین اسماعیلی این فرد «اطلاعاتی را از وزارت دفاع و نیروی قدس سپاه جمع‌آوری می‌کرد و در اختیار سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد قرار می‌داد». سخنگوی قوۀ قضائیه بی آنکه به جایگاه و مقام فرد مزبور و مناسبتِ روابط وی با نیروهای ایرانی در سوریه اشاره کند، گفت «او با تعدادی از نیروهای مستشاری ایران در سوریه ارتباط داشته و از این طریق اطلاعات جمع‌آوری شده را در اختیار سرویس‌های جاسوسی قرار می‌داده است». بگفتۀ وی سیدمحمود موسوی مجد و خانوادۀ وی «مقیم سوریه بوده‌اند».

غلامحسین اسماعیلی در این زمینه همچنین گفت که «این پرونده چند متهم دیگر هم دارد» و افزود «که فعلاً جزئیات مرتبط با آنها در خاطرم نیست»

از سوی دیگر یک حساب توئیتری منسوب به سیدمحمود موسوی مجد با نام کاربری «ریحان_همی» که تصویر شیخ حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، به عنوان بنر زمینه آن را تشکیل می‌دهد و تصویر پروفایل کوچکی که ظاهراً از خود اوست در آن دید می‌شود، یک فایل صوتی را منتشر کرد که در آن وی اتهامات وارد شده بر خود را رد می‌کند و می‌گوید «برخی قصد دارند با اعدام زود هنگام بنده منافع شخصی خود را محفوظ نگاه دارند و یا متهمان اصلی در ترور سردار سلیمانی را از چنگال عدالت برهانند».

نوشتۀ همراه این فایل صوتی مشخص نمی‌کند که آیا متن نسبت داده شده به موسوی مجد با صدای وی و یا با صدای دیگری قرائت شده است.

او که بر اساس این فایل صوتی در ١٩ شهریور ٩٧ در ایران بازداشت شده، در این «دفاعیات» بیش از آنکه بر بیگناهی خود در بارۀ اتهامات اساسی وارد شده بر او یعنی جاسوسی برای سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا تاکید کند، بر عدم دست داشتن در اتهامی پافشاری می‌کند که با پس گرفتن اظهارات سخنگوی قوۀ قضائیه دیگر بر او وارد نیست. «او» در این فایل صوتی می‌گوید «متهم پرونده شهید سپهبد سردار سلیمانی بنده نیستم و ابدا پرونده اتهامی‌ام در هیچ مرحله‌ای اشاره به این موضوع نداشته است» و می‌افزاید قصد برخی «با اعدام زود هنگام» وی اینست که «متهمان اصلی در ترور سردار سلیمانی را از چنگال عدالت برهانند».
متن توسط :ار.اف.ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *