گزارشگران بدون‌مرز؛محمود شهریاری از ایران و انیسه شهید از افغانستان در میان ۳۰ قهرمان اطلاع‌رسانی دوره کرونا

By | ۱۳۹۹-۰۳-۲۷

سازمان گزارشگران بدون‌مرز ۳۰ خبرنگار، فعال رسانه‌ای و خبرگزاری از کشورهای مختلف دنیا و از جمله محمود شهریاری روزنامه‌نگار سابق و فعال‌رسانه‌ای از ایران و همچنین انیسه شهید از تلویزیون طلوع‌نیوز و خبرگزاری پژواک افغانستان را به عنوان ۳۰ قهرمان اطلاع‌رسانی در دوره کووید۱۹ معرفی کرد.

در این فهرست ۳۰ قهرمان اطلاع‌رسانی دوره شیوع کرونا، سازمان گزارشگران بدون‌مرز خبرنگاران‌، روزنامه‌نگاران، فعالان رسانه‌ای و فعالان شبکه‌های اجتماعی از چین، برزیل، آمریکا، برزیل، صربستان، ایران، افغانستان، اسلوونی، روسیه، مالزی، ونزوئلا ئ چند کشور دیگر به خاطر شجاعت، پشتکار و نوآوری در اطلاع‌رسانی حیاتی مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.

محمود شهریاری مجری پیشین رادیو و تلویزیون در ایران و فعال شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر از سوی گزارشگران بدون‌مرز به دلیل شجاعت در انتشار ویدیویی درباره پنهان‌کاری دولت در خصوص شیوع کرونا در ایران در فهرست قرار داده و یادآوری کرده که این ویدیو صدها هزار بار دیده شده و شهریاری به خاطر انتشار آن بازداشت شده و پس از ابتلا به کرونا حین بازداشت، از زندان به مرکز درمانی در بیرون منتقل شده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز همچنین انیسه شهید، خبرنگار شبکه طلوع‌نیوز از افغانستان را در این فهرست به عنوان خبرنگار شجاعی معرفی کرده است که با وجود ابتلای بسیاری از همکارانش به کرونا، همچنان به اطلاع‌رسانی روزانه و گزارش رویدادهای خطرناک ادامه داده است.

خبرگزاری پژواک افغانستان نیز از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز به خاطر تداوم اطلاع‌رسانی در جریان یک ماه قرنطینه و قرنطینه تعدادی از کارکنان این خبرگزاری در دفتر آن برای تداوم اطلاع‌رسانی در فهرست ۳۰ قهرمان اطلاع رسانی دوره کووید۱۹ معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *