هفت‌نکته و خبرساز در دادگاه امروز اکبر طبری 

By | ۱۳۹۹-۰۳-۲۸
امروز چهارمین نشست دادگاه برگزار شد بیایید مهم‌ترین نکته‌های این دادگاه را مرور کنیم
1️⃣ متهمی توبه کرد؛ فرهاد مشایخ، متهم‌است در تغییر کاربری زمین‌های کلاک لواسان، واسطه شده تا مالک زمین، نجفی، متهم فراری، به طبری رشوه بدهد و کاربری‌ها تغییر پیدا کند.
 * وکیل مشایخ امروز گفت موکل او در مسیر تحقیق، همه‌گونه هم‌کاری با بازپرس و ضابطان داشته؛ هیچ عمدی نداشته و از سر دوستی در این ماجرا گرفتار شده، پس با اعلان پشیمانی و توبه در محضر دادگاه، درخواست رافت اسلامی دارد.
2️⃣ وکیل اکبر طبری، امروز گفت پول و ملکی در خیابان کریم‌خان تهران که بابت زمین‌های کلاک به طبری پرداخته شده، برای قراردادهای جعاله مشاوره، کارشناسی و ساخت و ساز یا برای یک  بوده و نه رشوه.
 * نماینده دادستان اما گفت که این قراردادها صوری بوده و توجیهی بوده‌اند برای انتقال میلیاردهاتومان رشوه و انتقال ملک کریم‌خان به طبری.
3️⃣ از رشوه مصطفا نیازآذری، متهم فراری دیگر، هم حرف به میان آمد و طبری مدعی شد پنج‌ قطعه زمینی که در بابلسر از نیازآذری، گرفته درازای یک‌میلیاردونیم‌ تومان پولی بوده که برای مشارکت تجاری به او داده‌بوده اما او نتوانسته‌بود سود این پول و اصل سرمایه برگرداند . البته جناب طبری گفت به این کار راضی نبوده!
4️⃣ معلوم شد طبری، در سرکشی به ویلایی که در این زمین‌ها، نیازآذری برای او ساخته، خویشتن را حسینی معرفی می‌کرده.
 * جناب طبری گفت او خودش را حسینی معرفی می‌کرده تا مردم متوجه نشوند او کیست و از او کاری نخواهند!
5️⃣ قاضی از طبری پرسید چرا ویلایی که نیازآذری به او داده به‌نام همسرش کرده و چرا همسرش از این‌که ملک به نام‌ او است، بی‌خبر است؟
 * طبری گفت دلیلی نمی‌دیده که همسرش با خبر باشد و همین حرف او در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد.
6️⃣ بنابر کیفرخواست، طبری در روند انتقال مالکیت این املاک از نیازآذری به همسرش و افراد دیگر، در دفترخانه اسناد رسمی دست به جعل زده، سردفتر را تهدید کرده و اداره ثبت بابلسر، با این عنوان که این‌زمین‌ها به همسر یک شهید تعلق دارد، گول زده.
7️⃣ البته طبری مدعی شد برای پرونده‌های قضایی نیازآذری هیچ اعمال نفوذی در دادگاه‌ها نکرده و وکیل‌اش هم گفت هیچ سندی هم در این‌باره در پرونده نیست.
 * اما نماینده دادستانی گفت در سال ۱۳۹۴، نیازآذری وقتی این زمین‌ها را بهطبری داده که هم‌زمان نیازآذری در یک پرونده فساد مالی دیگر تبرئه شده.
 * در همان پرونده قدیمی نیازآذری، طبری برای آزادکردن موقت او به خانواده‌اش توصیه‌کرده‌بود یک‌میلیارد پول نقد را داخل کیسه بگذارند و به بازپرس پرونده بدهند./ روزآرزو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *