دادستانی بخارست نتایج اولیه کالبدشکافی غلامرضا منصوری را اعلام کرد

By | ۱۳۹۹-۰۴-۰۴

رسانه‌های رومانی گزارش داده‌اند که نتایج اولیه کالبدشکافی جسد غلامرضا منصوری، قاضی ایرانی نشان می‌دهد که مرگ او در اثر جراحات “برخورد با سطحی سخت” رخ داده است.

این رسانه‌ها به نقل از دفتر دادستانی بخارست گزارش داده‌اند که مرگ در اثر “جراحات ناشی از ضربه” بوده که “با برخورد با سطح سخت” وارد شده است. این گزارش می‌گوید مرگ در حالت احتمالا “پرشتاب” رخ داده است.

جسد غلامرضا منصوری به پزشکی قانونی بخارست منتقل می‌شود

جسد غلامرضا منصوری روز جمعه سی‌ام خرداد در هتلی در بخارست رومانی پیدا شد که ۱۰ روز در آن اقامت داشت.

پلیس رومانی گفته بود که آقای منصوری از ارتفاع بالا در طبقه پنجم هتل به پایین راهروی نورگیر در طبقه هم‌کف افتاده و جان خود را از دست داده است.

پیشتر پلیس رومانی گفته بود که احتمال خودکشی غلامرضا منصوری را هم بررسی می‌کند.

شماری از مقام‌های ایرانی از جمله معاون قوه قضاییه از همان ابتدا موضوع “خودکشی” در گزارش پلیس رومانی را برجسته کردند اما به تدریج اظهارنظرها از داخل ایران درباره “قتل” و “مرگ مشکوک” بیشتر شد.

دادستانی بخارست گفته است که تحقیقات در محل حادثه و جمع‌آوری مدارک و شواهد انجام شده و فیلم‌های دوربین‌های مداربسته را هم در اختیار دارد.

آقای منصوری، قاضی پیشین اجراییات شهرستان لواسانات در پرونده فسادی که در ایران در حال رسیدگی است متهم به گرفتن رشوه ۵۰۰ هزار یورویی بود.

او به عنوان متهم متواری به درخواست ایران در بخارست دستگیر و به مدت یک ماه به صورت مشروط آزاد شد و در همین دوره جان خود را از دست داد. ایران خواهان استرداد او شده بود.

مقام‌های ایرانی از جمله دادستان کل کشور در روزهای گذشته بارها از رومانی خواسته بودند که نتایج تحقیق درباره مرگ آقای منصوری را در اختیار ایران بگذارند.

آنها گفته‌اند که رومانی مسئول حفظ جان غلامرضا منصوری بوده است و انتقاداتی را مطرح کرده‌اند. مقام‌های رومانی از انتقادهای ایران در این پرونده “ابراز تعجب” کرد‌ه‌اند.

ایران سفیر رومانی را به وزارت امور خارجه فرا خوانده بود و خواهان توضیح درباره این حادثه شده بود.

در مقابل وزارت خارجه رومانی هم روز دوشنبه سفیر ایران را فراخواند و گفت که تحقیقات درباره این پرونده در حال انجام است و در زمان مقتضی به اطلاع مقام‌های ایران خواهد رسید.

بی بی سی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *