آلوده شدن ۱۰۴ مرکز بهزیستی به کرونا/ شناسایی ۱۳۳۳ بیمار

By | ۱۳۹۹-۰۴-۲۲

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۱۳۳۳ نفر مبتلا به کرونا در مراکز نگهداری شبانه‌روزی و دیگر مراکز بهزیستی شناسایی شدند، گفت: تاکنون ۱۰۴ مرکز نیز از بین ۲۵۳۱ مرکز آلوده شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وحید قبادی دانا درنشست خبری امروز خود درباره اقدامات بهزیستی همزمان با شیوع کرونا در کشور گفت: یکی از گروه‌های در معرض آسیب در بیماری کرونا سالمندان، افراد دارای معلولیت و بیماران خاص هستند و از همین رو توجه ما به مراکز نگهداری شبانه‌روزی دو چندان شد. از ۵ بهمن ماه اولین بخشنامه برای همه استان‌ها ارسال شد. گرچه بخشنامه وزارت بهداشت با تاخیر بود، اما شروع زودهنگام و ابلاغ بیش از ۸۰ دستورالعمل تخصصی به تفکیک مراکز مختلف صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه به این ترتیب مهدهای کودک و مراکز روزانه تعطیلی شد و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا پس از بازگشایی پذیرش با محدودیت انجام شد، ادامه داد: براین اساس قرنطینه بیماران مشکوک را پیگیری کردیم. همچنین در ارتباط با مراکز سعی کردیم که اتاق‌های ایزوله ایجاد شود. پذیرش توانخواهان جدید نیز ممنوع شد و همچنین ممنوعیت ملاقات نیز پیش‌بینی شد.

رییس سازمان بهزیستی با اشاره به کل مبتلایان به بیماری کرونا در کشور تصریح کرد: در مراکز نگهداری شبانه‌روزی و دیگر مراکز بهزیستی ۱۳۳۳ نفر مبتلا به بیماری کرونا شناسایی شدند که از این تعداد ۴۵۶ نفر در حال درمان هستند و همچنین از ابتدای کرونا تاکنون ۱۳۳ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: در خصوص تعداد فوتی‌ها از حدود ۱۲ هزار و ۴۴۷ نفر که در کشور فوت شده‌اند رقم ۱۳۳ نفر حدود یک درصد از کل فوتی‌ها را تشکیل می‌دهد. این رقم در کشورهای اروپایی ۴۰ تا ۵۰ درصد است.

به گفته وی، تاکنون ۲۰ نفر از فرزندان بهزیستی به کرونا مبتلا شده‌اند و تاکنون موارد فوتی در بین فرزندان بهزیستی گزارش نشده است. از این تعداد ۱۴ نفر در حال درمان هستند و ۶ نفر نیز که ابتلای قبلی داشتند و بهبود یافته‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: تاکنون ۱۰۴ مرکز نیز از بین ۲۵۳۱ مرکز آلوده شده اند که نگرانیم در روزهای آینده این رقم افزایش یابد. این اقدامات باید جدی گرفته شود و بخشنامهها و نظارتهای تخصصی و کاملی را روی فعالیت مراکز داشته باشیم.

قبادی دانا با بیان اینکه کارگروه بازرسی و نظارت بر پروتکل‌های مراکز نیز تشکیل شده است، گفت: ۳۳۴۱ گزارش جمع آوری شده است که به شکل خودارزیابی، ستادی و آنلاین بوده است. طبق گزارش‌ها تقریبا بین ۸۸ تا ۹۵ درصد بازدیدهای استانی و کشوری در وضعیت خوب، ۴ تا ۹ درصد متوسط، ۱تا ۲.۵ درصد شرایط ضعیف داشتند. استان‌های دارای وضعیت اجرای پروتکل‌ها در حد خوب استان‌های تهران، فارس و گیلان و استان‌های هرمزگان، چهارمحال بختیاری و و آذربایجان غربی بیشترین موارد ضعیف را داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *