دفن هفت هزار و ۱۶۷ قربانی کرونا در بهشت زهرای تهران

By | ۱۳۹۹-۰۴-۳۰

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفته است تاکنون هفت هزار و ۱۶۷ نفر از قربانیان کرونا در تهران در «بهشت زهرا» دفن شده‌اند.

ناهید خداکرمی در جلسه روز یک‌شنبه ۲۹ تیرماه شورای شهر تهران، با اشاره به فوت اولین بیمار کرونایی در تاریخ یک اسفند ۹۸ در تهران گفت: «ورود کرونا به ایران خیلی قبل‌تر از تاریخ رسمی اتفاق افتاده» است.

او با هشدار درباره شیوع مجدد کرونا در پایتخت گفت در ماه اخیر ۱۴ هزار نفر در بیمارستان‌های تهران بستری شده‌اند و آمار مرگ و میر ناشی از کرونا به شدت افزایش یافته است.

به گفته خانم خداکرمی، اواسط اردیبهشت آمار مرگ‌ومیر در تهران به ۹ نفر در روز رسیده بود ولی روز ۲۸ تیرماه، ۱۰۱ نفر در تهران به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

مسئولان وزارت بهداشت ایران تاکنون از ارائه آمار تفکیکی استان‌های مختلف خودداری کرده‌اند و این نخستین بار است که بخشی از آمار رسمی مربوط به استان تهران مطرح می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران همچنین از درصد مرگ‌ومیر بالای بیماران مبتلا در تهران خبر داده و گفته است بر اساس یک مطالعه دانشگاهی، «میزان کشندگی بیماری در موارد بستری ۱۴.۹ درصد است».

به گفته ناهید خداکرمی، «هیچ منطقه‌ای در تهران موفق به کنترل ویروس نشده» و «سطح ابتلا رو به افزایش است».

گزارش این عضو شورای شهر تهران از وضعیت نگران‌کننده کرونا در تهران در حالی ارائه شده است که در روزهای اخیر علیرغم اعمال برخی محدودیت‌ها در تهران، مسئولان وزارت بهداشت از اعلام وضعیت قرمز درباره تهران خودداری کرده‌اند.

فوت ۲۰۹ بیمار دیگر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

در همین حال، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت از قربانی شدن ۲۰۹ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

او که روز یک‌شنبه به روال معمول آمارهای رسمی کرونا در ایران را ارائه می‌کرد، گفت در طول این مدت دو هزار و ۱۸۲ بیمار جدید شناسایی شده‌اند.

با احتساب ارقام جدید، طبق آمارهای رسمی وزارت بهداشت تعداد کل مبتلایان کرونا در ایران به ۲۷۳ هزار و ۶۵۶ نفر و تعداد کل قربانیان به ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر رسیده است.

آمارهای وزارت بهداشت در حالی ارائه می‌شود که در هفته‌های گذشته از سوی برخی نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران، تردیدهای جدی درباره درستی این آمار مطرح شده است.

یک گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تعداد قربانیان کرونا در ایران را دو برابر آمار رسمی برآورد کرده است.

خانم لاری همچنین گفت که استان‌های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند.

منبع: ایسنا، ایرنا/ر.ح/ ک.ر, رادیو فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *