نوسان نرخ دلار؛ فاصله قیمت رسمی و آزاد یورو به ۴ هزارتومان رسید

By | ۱۳۹۹-۰۵-۰۶

با وجود ثبات نرخ رسمی عرضه توسط بانک مرکزی ایران، قیمت آزاد فروش دلار در بازار تهران روز یکشنبه ابتدا تا ۲۴ هزار تومان صعود کرد، هر چند این نرخ در ادامه مبادلات بازار آزاد تا ۲۲ هزار و ۶۵۰ تومان کاهش یافت ولی با نزدیک شدن با ساعت پایانی معاملات بار دیگر به ۲۳ هزار تومان رسید.

بانک مرکزی ایران روز یکشنبه نیز بهای عرضه دلار در شبکه رسمی صرافی‌های تحت نظارت خود را همچون دو روز کاری گذشته در نرخ ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان ثابت نگاه داشت. با این حال قیمت آزاد فروش دلار که روز شنبه به مرز ۲۳ هزار تومان رسیده بود، روز یکشنبه شاهد نوسان مداوم در دامنه ۲۲ هزار و ۶۵۰ تا ۲۴ هزار تومان بود.

بدین ترتیب فاصله متوسط قیمت رسمی و آزاد دلار آمریکا در روز یکشنبه به سطح کم سابقه ۳ هزار تومان رسید.


همزمان قیمت آزاد فروش یورو نیز بین ۲۶ هزار و ۵۰۰ تا ۲۸ هزار تومان نوسان کرد. با این وجود نرخ رسمی عرضه یورو توسط بانک مرکزی ایران همچنان ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

بدین ترتیب شکاف متوسط قیمت آزاد و رسمی یورو در روز یکشنبه به حدود ۴ هزار تومان رسید.

تلاقی رشد قیمت دلار در بازار ایران و رکوردشکنی نرخ اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه موجب شد تا قیمت هر قطعه تمام سکه طلا در جریان مبادلات روز یکشنبه بازار طلای تهران بار دیگر به بیش از ۱۱ میلیون تومان برسد. در همین حال، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بیش از ۱ میلیون تومان معامله شد.

قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات هفته کاری گذشته به نرخ هزار و ۹۰۱ و ۳۰ سنتی رسید که بالاترین سطح تاریخی آن به شمار می‌رود. پیشتر در هفته نخست سپتامبر سال ۲۰۱۱ بهای هر اونس طلا به آستانه ۱۹۰۰ دلار رسیده بود.
یورونیوز:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *