سالى ۴۵٠ تا ۶٠٠ هزار سقط جنین غیرقانونى در ایران با وجود اصرار خامنه‌ای براى افزایش جمعیت

By | ۱۳۹۹-۰۵-۰۶

– در سال ١٣٩۶ محمدباقر لاریجانى معاون آموزشى وزارت بهداشت گفت: «امسال بین ٣٠٠ تا ۵٠٠ هزار سقط جنین غیرقانونى در ایران روى داده که حاکى از کشته شدن روزى هزار جنین از سوى والدین آنهاست.»
– آنچه در این میان قابل توجه است، بى‌اعتنایى مردم به توصیه‌ها، استدلات و تهدیدهاى على خامنه‌ای رهبر رژیم است که در این سال‌ها در هر فرصت و موقعیتى از خانواده‌ها خواسته فرزندان بیشترى داشته باشند.

آمار سقط جنین این روزها در ایران، یک سوم تعداد یک میلیون و ١٩۶ هزار تولد در کشور است. این آمار که از سوى وزارت بهداشت منتشر شده، نشان مى‌دهد هر روز هزار جنین به دست والدین از بین مى‌روند که تنها نزدیک به ١٠ مورد آن قانونى است و با توجه به مرگ هجده هزار نفر در تصادفات سالانه، بیست برابر بیشتر از درگذشتگان در حوادث رانندگى، سقط جنین در کشور رخ مى دهد.

به نوشته انتخاب، در سال ١٣٩٢ وزارت بهدارى، آمار سقط جنین را ٢۵٠ هزار در طول ١٢ ماه اعلام کرد. یعنى هر روز هفتصد جنین از طریق سقط نابود مى‌شوند.

در سال ١٣٩۶ محمدباقر لاریجانى معاون آموزشى وزارت بهداشت گفت: «امسال بین ٣٠٠ تا ۵٠٠ هزار سقط جنین غیرقانونى در ایران روى داده که حاکى از کشته شدن روزى هزار جنین از سوى والدین آنهاست.»

به گفته لاریجانى، با وجود گذشت بیش از هفت سال از تدوین و طرح جمعیت و تعالى خانواده و گذشت ١۵ سال از تصویب قانونى تسهیل ازدواج جوانان، هنوز هیچکدام به مرحله اجرا نرسیده‌اند.

دکتر صالح قاسمى نویسنده کتاب «جنگ جهانى جمعیت» نیز گفته: در سال‌هاى اخیر به دنبال تغییر نوع نگرش و سبک زندگى خانواده‌هاى ایرانى و عدم التزام برخى پزشکان به اخلاق حرفه‌اى و آسان بودن تهیه بعضى داروهاى غیرمجاز ، آمار سقط جنین درمانى و جنایى در ایران بطور نگران کننده‌اى افزایش داشته است.

آنچه در این میان قابل توجه است، بى‌اعتنایى مردم به توصیه‌ها، استدلات و تهدیدهاى على خامنه‌ای رهبر رژیم است که در این سال‌ها در هر فرصت و موقعیتى از خانواده‌ها خواسته فرزندان بیشترى داشته باشند.

او اما بعد از آنکه تلاش‌هایش در این رابطه به جایى نرسید، از نماینده‌هاى مجلس شورای اسلامی خواست با تصویب قانون مردم را وادار به تولید مثل بیشتر کنند. اما بیکارى و گرانى سرسام‌آور نیازهای اولیه‌ی عمومى و هزینه‌هاى بالاى زندگى در همه زمینه‌ها از جمله مدرسه و دانشگاه در ایران، باعث شده تا مردم به خواهش، تقاضا و دستورات خامنه‌ای که نگران پیر شدن جامعه و نبودن تعداد کافى افراد جوان براى پیوستن به نیروهاى بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دستگاه‌هاى امنیتى رژیم و نیروهاى نیابتى در سوریه و لبنان و عراق است، اعتنایی نکنند.

در حال حاضر حقوق کارمندان دولت در مقابل گرانى سرسام‌آور، حتى اجازه تأمین و فراهم نمودن نیازهاى اولیه زندگى را نیز نمى‌دهد.

خامنه‌ای اخیرا گفته بود: دختران و پسران جوان را تشویق کردیم ازدواج کنند. اما بجز عده معدودى کسى از طرح‌ها و تلاش‌هاى ما استقبال نکرد.

گفتنى است که بر اساس قوانین کنونى جمهورى اسلامى، سقط جنین تنها با تشخیص قطعى سه پزشک متخصص و تأیید رسمى پزشکى قانونى و تأیید سالم نبودن جنین یا تهدید سلامت مادر در صورت ادامه باردارى، مجاز است.

روزنامه خراسان نیز در همین ارتباط نوشته: سالانه ۴۵٠ تا ۶۵٠ هزار سقط جنین غیرقانونى در ایران رخ مى‌دهد که هزینه هر عمل اینگونه سقط، چهار و نیم تا پنج میلیون تومان است.
کیهان چاپ لندن:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *