سلطان قبر؛ آرامستان ابن بابویه با قبرهای ۷۰۰میلیونی

By | ۱۳۹۹-۰۵-۰۸

سلطان قبر؛ آرامستان ابن بابویه با قبرهای ۷۰۰میلیونی

علاوه بر سلاطین قبلی، شکر، قیر، سکه، دلار، سلطان قبر؛ نیز به صاحبان و مدیران آرامستان‌ها در ایران اطلاق می‌شود، چنانچه در حال حاضر متوسط قیمت خرید قبر در آرامستان‌های تهران ۱۷ تا ۷۰۰میلیون تومان ارزش‌گذاری می‌شود.

این در حالیست که، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفته است؛ قبرفروشی در سطح شهر قم تبدیل به بورس‌بازی شده و قبر‌های داخل شهری تا ۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و تبدیل به کسب و بازار برای برخی نهاد‌های متولی شده‌است.

با نگاهی به سایت‌های فروش قبر در داخل ایران، با رقم‌های نجومی مثل ۷۰۰میلیون تومان برای قبرهای آرامستان بهشت زهرا تهران مواجه می‌شویم و حتی فروشندگان از رقم‌های میلیاردی در معاملات قبر خبر می‌دهند.

روزنامه حکومتی آرمان ۸مردادماه در مطلبی با عنوان «سلطان ۴۰ساله قبر در شهرری» به‌نقل از آخوند سیدعلی علامه، مدیر آستان شیخ صدوق و آرامستان ابن‌بابویه نوشته؛ سال‌هاست که فردی به‌نام «س.ح. ا» یا سلطان قبر ایران، در نزدیکی آرامستان ابن‌بابویه دکانی باز کرده و خود را مسئول دفن اموات در آرامستان ابن‌بابویه، امامزاده عبدالله، شاه‌عبدالعظیم و بهشت‌زهرا معرفی کرده و به نوعی نه تنها کنترل دفن اموات در کل پایتخت را در اختیار داشته، بلکه هماهنگی‌هایی در خارج از این مکانها را نیز انجام می‌داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *