محمد جواد اکبرین: ٧ نکته از سخنرانی امروز خامنه‌ای و ۷ حاشیه

By | ۱۳۹۹-۰۵-۱۱

‏۱/هدف جانبی تحریم‌ها این است که رابطه جمهوری اسلامی را با نیروهای مقاومت در منطقه قطع کنند.

* از این بهتر نمی‌شد پاس گل داد به بانیانِ تحریم! یعنی تحریم‌کننده‌ها راست می‌گویند که ما پول‌مان را به جای مردم‌مان در منطقه خرج می‌کنیم.

‏۲/تحریم اثر نکرد. یکی از نشانه‌هایش ساختن پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که سپاه درست کرده. مردم دنیا تعجب کردند. به ما جت نفروختند ولی خودمان جت کوثر ساختیم.

‏* به جای اینکه تاثیر تحریم را در سفره‌ها و خانه‌های مردم دنبال کند در کارنامه سپاه جستجو می‌کند.

‏۳/خیلی از دولت‌ها و ملت‌های منطقه هستند که به ما علاقمندند و حاضرند در خدمت اهداف ما تلاش کنند.

‏* خیلی‌ها پیشکش! یک دولت و ملت را با این مشخصات نام ببرید. اگر همین چند سازمان یا میلیشیای متنعّم از پول بیت‌المالِ مردم ایران را نداشته باشید کدام ملت یا دولت با شماست؟

‏۴/مهم این است که می‌دانیم دنبال چه هستیم. برای تامین آینده به صبر و ثبات احتیاج داریم. مردم به خاطر اعتمادی که به نظام دارند ثبات دارند. مسئولین هم ثبات داشته باشند؛ تردید و نگرانی بسیار مضر است.

* ‏این یعنی مسئولان به او گفته‌اند چه خبر است ولی نمی‌خواهد باور کند.

‏۵/من جایی از دنیا را سراغ ندارم که مردمش مثل کشور ما کار خیر داوطلبانه و ایثارگرانه انجام دهند، چه در بلایای طبیعی چه غیرطبیعی.

‏* ما هم جایی در دنیا سراغ نداریم که حکومتش داوطلبان خیریه‌اش را (مانند جمعیت امام علی) زندانی کند و حتی از داشتن وکیل هم محروم‌شان کند

‏۶/در عزاداری محرم باید به هر چه ستاد ملی کرونا بگوید عمل کنیم.

‏* این را قبلا (۲۱ اردیبهشت ۹۹) هم گفته بود «نظر کارشناسی‌شده در ستاد ملی مبارزه با کرونا را معتبر می‌دانم اما این بررسی را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک می‌کنند آن وقت هر چه آن‌ها تصمیم بگیرند بنده و همه مردم به آن عمل خواهیم کرد» پس تا اینجای کار فقط مهار اعتراض‌هاست نه بیشتر. باید منتظر نتیجه ماند.

‏۷/مشکلات آمریکا قابل مقایسه با مشکلات ما نیست/ممکن است اعتراضات مردمش را سرکوب کند ولی این آتش زیر خاکستر می‌ماند و شعله می‌کشد و این نظام را از بین خواهد برد. / همین که پلیس وحشی جلوی چشم مردم در خیابان آدم می‌کشد یعنی آمریکا نتوانسته کشور را مدیریت کند.

* بی حیاها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *