اعتراض انجمن دفاع از آزادی مطبوعات به تایید حکم سه سال زندان کیوان صمیمی

By | ۱۳۹۹-۰۵-۱۱

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در بیانیه‌ای به تایید حکم سه سال زندان زندان برای کیوان صمیمی به اتهام شرکت در تجمع اردیبهشت سال ۹۸ به مناسبت روز جهانی کارگر اعتراض کرد و خواهان «توقف روندهای غیر حقوقی و ناموجه» در مورد او دیگر فعالان مدنی شد.

کیوان صمیمی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده که این حکم طی روزهای اخیر از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات  در بیانیه‌ای  از اینکه «دادگاه تجدید نظر حکم ناعادلانه ۳ سال زندان برای کیوان صمیمی بهبهانی رییس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، مدیر مسئول ماهنام توقیف شده نامه و سردبیر کنونی ماهنام ایران فردا» را تایید کرده است ابراز تاسف کرد.

این انجمن از کیوان صمیمی به عنوان «کنشگر قدیمی مطبوعات و جامعه مدنی» نام برد و تاکید کرد اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» درحالی به صمیمی وارد شده که دستاویز ایراد این اتهام «شرکت در تجمع حمایت از حقوق کارگران در یازدهم اردیبهشت ۹۸ یعنی در روز جهانی کارگر» است.

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ضمن اعلام شگفتی و اعتراض خود نسبت به این حکم ناعادلانه از مقام‌های عالی قضایی و غیر قضایی خواست که «اگر دلسوز کشور و نظامند یا دست‌کم نگران سرنوشت و آینده خودشانند هر چه سریعتر در مورد توقف اینگونه روندهای غیر حقوقی و ناموجه چه در مورد کیوان صمیمی و چه در مورد دیگران گامی موثر بردارند.»

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در بیانیه خود خطاب به مقام‌های مسئول در جمهوری اسلامی نوشت: «ما آنچه شرط بلاغ بود گفتیم و بیش از این نه توان داریم و نه تکلیف.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *