رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی: کره جنوبی بدهی خود به ایران را بصورت اقلام پزشکی پرداخت می کند

By | ۱۳۹۹-۰۵-۱۲

رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی از توافق دو کشور برای بازگشت بخشی از پول بلوکه‌شده ایران در سئول بصورت اقلام پزشکی و دارو خبر داد

حسین تنهایی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی اعلام کرد: براساس توافق صورت گرفته، قرار شد بخشی از پول بلوکه‌شده بصورت اقلام پزشکی و دارو به کشور برگردد.

به گزارش خبرگزاری «ایلنا»، وی افزود: در همین راستا وزارت بهداشت این اقلام را با هماهنگی بانک مرکزی اعلام خواهد کرد. البته این احتمال وجود دارد که پس از دارو تدریجا به سمت واردات مواد غذایی و نهاده‌های دامی حرکت کنیم.

تنهایی در مورد حجم این توافق تصریح کرد: بنده هنوز در مورد حجم آن اطلاعی ندارم اما این به تلاش ما بستگی دارد و امیدوارم با هماهنگی و ارتباط وزارت بهداشت و بانک مرکزی، بتوانیم حجم بالایی از این پول را به کشور بازگردانیم.

وی ضمن اشاره به کاهش شدید حجم مبادلات دو کشور، در مورد احتمال واردت مواد اولیه لوازم خانگی نیز گفت: یکی از پیشنهادهای ما نیز همین است. البته اگر شدت تحریم اندکی کاهش یابد، علاوه بر لوازم خانگی می‌توان در زمینه خودروسازی و پتروشیمی نیز همکاری داشت.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی، میزان بدهی سئول به تهران 8 میلیارد و 100 میلیون دلار در قبال فروش نفت و محصولات پتروشیمی به ایران است.

پیش از این علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران درباره اموال بلوکه شده این کشور در کره جنوبی اعلام کرده بود: دولت کره جنوبی پول‌های ایران را برگرداند. پیامدهای این رفتار غیر قابل قبول است و بر چشم انداز روابط دو جانبه ما قطعا تاثیر خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *