درخواست انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران برای رفع توقیف فوری از روزنامه جهان صنعت: توقیف جهان صنعت، ایرادات مهم حقوقی دارد

By | ۱۳۹۹-۰۵-۲۱

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران در واکنش به توقیف روزنامه جهان صنعت اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن متن این اطلاعیه به این شرح است: انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران از آنجا که توقیف مطبوعات را بطور اصولی نادرست می‌داند، از این رو توقیف روزنامه جهان صنعت را تقبیح می‌کند.

فارغ از این که استناد به ماده قانونی مربوطه برای اتخاذ چنین تصمیمی، ایرادات مهم حقوقی دارد، معتقدیم که این اقدام درحالی رخ داده است که حرفه روزنامه‌نگاری در بی‌ثبات‌ترین روزهای خود به سر می‌برد و اینک باید شاهد تشدید این بحران، با بیکاری تعداد دیگری از همکاران خود باشیم.

به نظر ما ستاد ملی مقابله با کرونا، دولت و هیات نظارت بر مطبوعات در صورت تعهد به آزادی رسانه‌ها و درک بحران‌های فزاینده‌ای که بقای رسانه‌های کشور را به خطر انداخته است، می‌توانستند بدون توقیف نیز، این روزنامه را به رعایت آنچه ‌مورد توجه ستاد مقابله با کروناست، فراخوانند.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، ضمن دعوت همه رسانه‌ها و همکاران روزنامه‌نگار به رعایت جدی‌تر اصول حرفه‌ای در اطلاع‌رسانی، بویژه در موضوعی چون پاندمی کرونا، خواستار آن است که با رفع توقیف فوری از روزنامه جهان صنعت از گسترش بیشتر زمینه‌های بحران رسانه‌ای و بیکاری روزنامه‌نگاران کشور پیشگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *