بیانیه بیش از ۵۰۰ فعال صنفی و مدنی در حمایت از اعتراض جعفر عظیم زاده

By | ۱۳۹۹-۰۶-۱۴
روز پنج شنبه ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۹، بیش از ۵۰۰ فعال صنفی، مدنی، خانواده زندانیان و خانواده‌های جان‌باختگان اعتراضات با نوشتن بیانیه‌ای خواستار انتقال هر چه سریعتر جعفر عظیم زاده به بیمارستان جهت درمان و آزادی بی قید و شرط او شدند.

 جعفر عظیم زاده، فعال کارگری زندانی و دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران که علی رغم ابتلا به ویروس کرونا و نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی فوری، با بهانه انتقال به بیمارستان و بدون اطلاع قبلی از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد، از روز یکشنبه ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۹، دست به اعتصاب غذا زده و در حال حاضر در بیستمین روز اعتصاب غذا به سر می برد، از یک هفته پیش از خوردن قند نیز امتناع کرده و طی سه روز اخیر به دلیل حالت تهوع نمی تواند به اندازه‌ کافی آب بنوشد و بدنش آب را پس می‌زند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، بیش از ۵۰۰ فعال صنفی، مدنی، خانواده زندانیان و خانواده‌های جان‌باختگان اعتراضات با نوشتن بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن بازداشت و زندان فعالین صنفی و اجتماعی و مدنی، خواستار انتقال هر چه سریعتر و بدون قید و شرط جعفر عظیم زاده به بیمارستان جهت درمان و آزادی وی شدند.

این فعالین صنفی و مدنی ضمن اعتراض به برخوردهای قهرآمیز و فشار بر فعالین کارگری، کودکان، زنان و دانشجویان و سایر فعالین مدنی در بخشی از بیانیه اشاره کردند:« سالهاست کارگران و معلمان، بازنشستگان، پرستاران و اقشار دیگر جامعه را به جرم خواست پرداخت حداقل دستمزد و حقوق پایه‌ای‌شان دستگیر می‌کنند، شلاق می‌زنند و به زندان می‌اندازند».

پیشتر نیز جمعی از زندانیان عقیدتی و سیاسی بند ۸ زندان اوین، پس از گذشت دو هفته از انتقال جعفر عظیم‌زاده، به زندان رجایی شهر، با انتشار بیانیه ای به انتقال این فعال کارگری اعتراض کردند.

ده تن از زندانیان عقیدتی و سیاسی بند هشت زندان اوین در این بیانیه‌، این گونه برخوردهای دستگاه قضایی را امری مسبوق به سابقه و رفتاری غیرانسانی و ضد حقوق بشری عنوان کرده و ضمن اشاره به مشارکت نهادهای امنیتی، دادستانی، مسوولان زندان و بهداری برای انتقال این فعال کارگری، این رفتارها را غیر حرفه ای و ضد منافع ملی نهادهای امنیتی دانسته و انتقال جعفر عظیم زاده از زندان اوین به زندان رجایی شهر را محکوم کردند.

متن کامل بیانیه ۵۰۰ فعال صنفی و مدنی در حمایت از اعتراض جعفر عظیم زاده به این شرح است:

بیانیه بیش از ۵۰۰ نفر از فعالین صنفی و اجتماعی و مدنی، خانواده های زندانیان و جانباختگان از ایران ، در حمایت از اعتراض جعفر عظیم زاده

جان جعفر عظیم زاده فعال کارگری در خطر است

دیریست که ما شاهد فشار ، دستگیری ، شکنجه،اعترافات اجباری و حبسهای طویل المدت فعالین کارگری، کودکان، زنان و دانشجویان و سایر فعالین مدنی هستیم.
سالهاست مردم با گرانی و فقر دست و پنجه نرم میکنند.
سالهاست کارگران و معلمان، بازنشستگان، پرستاران و اقشار دیگر جامعه را به جرم خواست پرداخت حداقل دستمزد و حقوق پایه ای شان دستگیر میکنند، شلاق میزنند و به زندان میاندازند.
جعفر عظیم زاده دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در اعتراض به حداقل دستمزد تعیین شده توسط مسئولان اقتصادی کشور و به جرم جمع آوری طومار اعتراضی چهل هزار امضا به تعیین حداقل دستمزد به پنج سال زندان با اتهامات امنیتی روبرو شد.
او قبلا نیز در سال ۹۵ سلامت جسم و جانش را گذاشت و علیه امنیتی کردن فعالیتهای فعالین صنفی و اجتماعی ۶۳ روز دست به اعتصاب غذا زد.
امروز جعفر عظیم زاده مجددا در زندان است.
با وجود اخطارهای وی در بدو شیوع کرونا و خواست آزادی تمام زندانیان، نه تنها به هشدارها و خواست وی توجه نشد بلکه با مرخصی او مخالفت شد و برای وی پرونده و حکم جدید تشکیل و صادر نمودند

جعفر عظیم زاده در زندان اوین به کرونا مبتلا شده بود و باید به بیمارستان منتقل میشد، اما بدون اطلاع قبلی و به بهانه اعزام به بیمارستان او را به سلول انفرادی زندان رجایی شهر کرج انتقال دادند.
جعفر عظیم زاده در اعتراض به انتقال ناگهانی به زندان رجایی شهر کرج ، بیخبر نگه داشتن خانواده از وضعیت او و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در زندانها برای مقابله با کرونا
از یکشنبه ۲۶ مرداد دست به اعتصاب غذا زده است.

ما امضا کنندگان این نامه ضمن محکوم کردن بازداشت و زندان فعالین صنفی و اجتماعی و مدنی، خواستار انتقال هر چه سریعتر و بدون قید و شرط جعفر عظیم زاده به بیمارستان جهت درمان و آزادی وی میباشیم.

۱۳ شهریور ۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *