اعتراضات کارگری و صنفی در بندر ماهشهر و تهران

By | ۱۳۹۹-۰۶-۱۷

امروز نیز مثل دیروز جمعی از کارگزاران و کارمندان شهرها و استانهای مختلف در بخش مخابرات روستایی در اعتراض به عدم همسان­‌سازی حقوق آنان با سایر کارمندان رسمی مخابرات و نقض عدالت دستمزدی در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع برگزار کردند. خواسته اصلی این کارگزاران مخابرات روستایی، همسان‌سازی حقوق و رفاهیات آنها با سایر کارمندان رسمی مخابرات است.

در کنار این مطالبات آنها می‌گویند حق بیمه برای تعدادی از کارگزاران قبل و بعد از خصوصی‌سازی پرداخت نشده است.

این نیروهای کار مخابرات می‌گویند که آنها خواستار پایان برخورد تبعیض‌آمیز با آنها و برقراری رابطه حقوقی مبتنی بر قرارداد با آنها هستند. اکثر آنها با وجود سابقه بالای 25 ساله کاری، هنوز حقوق کف قانون کار را از مخابرات دریافت می‌کنند.

این کارگزاران مخابرات روستایی قبل از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات در مراکز مخابرات روستایی مشغول به کار بودند و در حال حاضر نیز قرارداد دایمی و رسمی با شرکت مخابرات دارند اما هنوز حقوق و مزایای رفاهی برابر با سایر کارمندان دایمی، مشمول آنها نمی‌شود. این کارگزاران مخابرات روستایی، خواستار همسان­‌سازی حقوق و مزایایشان با سایر کارکنان رسمی شرکت مخابرات و صدور حکم کارگزینی برای همه کارگزاران، بعداز گذشت این همه سال هستند.

اعتراض کارگران شهرداری ماهشهر نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی

جمعی از کارگران شهرداری ماهشهر در تماس با خبرنگار ایلنا، از اعتراض صنفی روز گذشته خود خبر دادند.

این کارگران روز گذشته در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پایین بودن سطح دستمزدها مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند؛ آنها از شهردار و اعضای شورای شهر درخواست دارند وضعیت بد معیشتی آنها را درنظر بگیرند و به قوانین مزدی عمل کنند.

یکی از این کارگران با بیان اینکه در تابستان داغ ماهشهر ما مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان و نظافت خیابان‌ها بوده‌ایم، گفت: طرح طبقه‌بندی مشاغل یک حق قانونی است و همه کارگران تحت پوشش قانون کار باید از این حق بهره‌مند باشند؛ نمی‌توان به هیچ بهانه‌ای این حق را از کارگران سلب کرد.

در عین حال، رئیس شورای اسلامی شهر بندر ماهشهر، در خصوص اعتراض کارگران شهرداری اظهار کرد: اعتراض کارگران شهرداری ماهشهر، نسبت به طبقه‌بندی مشاغل هست که البته در ماه‌های گذشته شهرداری این طرح را اعمال و هزینه را به آنها پرداخت کرده اما ماه گذشته به دلیل کاهش درآمدهای شهرداری، موفق به پرداخت آن نشده است.

کامران رئیس قنواتی گفت: بر اساس سنوات و پایش‌های صورت گرفته به هر کارگر به‌طور متغیر مبلغی بین 200 تا 500 هزار تومان تعلق می‌گیرد و شهردار هم در این رابطه عنوان کرده است که اگر بخواهیم این طرح را اعمال کنیم، دیگر نمی‌توانیم به‌طور منظم و روزانه پرداخت حقوق داشته باشیم و پرداخت حقوق‌ها تحت و شعاع قرار می‌گیرد، به‌طور مثال با اعمال و پرداخت این مبلغ، امکان دارد با این اوضاع‌واحوال و کاهش درآمدها حقوق شهریورماه به آبان ماه موکول شود.
ایلنا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *