۱۰۰ روز از مجلس گذشت؛ ارزش پول ملی ۳۰۰ درصد سقوط کرد | مردم پشت درب مجلس ضجه می‌زنند | نطق جنجالی نماینده اصلاح طلب در مجلس

By | ۱۳۹۹-۰۶-۲۰

آخرین جلسه علنی این هفته مجلس با حواشی مختلفی روبه‌رو بود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه در صحن علنی پارلمان به موضوعات مختلفی همچون «طرح اخذ مالیات بر خانه‌های خالی»، «مجلس انقلابی» و «سفر اخیر قالیباف به خوزستان» پرداختند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خانه ملت،  آخرین جلسه علنی این هفته مجلس با حواشی مختلفی روبه‌رو بود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز  چهارشنبه در صحن علنی پارلمان به موضوعات مختلفی همچون «طرح اخذ مالیات بر خانه‌های خالی»، «مجلس انقلابی» و «سفر اخیر قالیباف به خوزستان» پرداختند.

مجلس کجای امور است؟

جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده مردم تربت جام، از معدود نمایندگان اصلاح‌طلب و بازمانده از مجلس دهم است که اولین نطقش را در مجلس یازدهم ایراد کرد. او در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام) و یارانش، با بیان اینکه ۱۰۰ روز از کارکرد مجلس انقلابی یازدهم گذشت، گفت: در این مدت آیا مجلس در رأس امور بود؟ آیا در ته امور بود؟ آیا در جریان امور بود؟

وی خطاب به نمایندگان جدیدالورود به مجلس عنوان کرد: زمانی که در این مجلس حضور نداشتید گمان می کردید مشکل مجلس اصلاح‌طلبان هستند اما امروز می بینید که مشکل کشور نه اصلاح‌طلبی و نه اصولگرایی بلکه فرصت‌طلبان و تصمیم‌گیرندگان در سایه در کشور هستند.

رحیمی جهان‌آبادی ادامه داد: در این صد روزی که نماینده ملت در مجلس انقلابی هستید، قیمت برنج به ۴ برابر و خودرو به ۳ برابر افزایش یافته و ارزش پول ملی ۳۰۰ درصد سقوط کرده است، واردات کالاهای غیرضروری با ارز دولتی در حال انجام است، سهام عدالت به مردم داده شده و آنها فروخته اند اما پولی دریافت نمی کنند و در همین ایام دفترچه‌های بیمه روستایی از ۶۰ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان برای تمدید رسیده اما اقدامی نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای پایداری این نظام بیش از ۲۳۰ هزار شهید تقدیم شده، بیان کرد: مسیری که ما می رویم نه مسیر ترسیم شده رهبری بوده، نه مسیر آرمان‌های انقلاب است و نه مسیری است که مردم از ما راضی و خشنود باشند.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه اداره مفید و مطلوب کشور یعنی اینکه بتوانید برای مردم خود آسایش، آرامش، رفاه و پیشرفت را در کشور رقم بزنید، عنوان کرد: اما در کشوری که بیش از ۱۵۰ میلیارد بشکه ذخیره نفتی دارد، سومین دارنده گاز جهان است و خاک آن صادراتی است، مردم هرروز پشت درب مجلس ضجه می‌زنند.

رحیمی جهان آبادی اضافه کرد: مجلس انقلابی باید کار کارشناسی کند من اصلاح‌طلب هستم اما با حضور شما در مجلس به کارتان و قدرت انقلابی و تصمیم شما امید بسته بودیم و امید داریم لذا نگذارید این کشور تسلیم فرصت‌طلبان شود و به روزی بیفتد که نتوانیم در فضای خیابان‌ها ضجه مردم را بشنویم و امروز سکوت کنیم.

وی با اشاره به اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری که در حال اصلاح است، خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد شهروندان که زنان هستند نادیده گرفته شده اند در حالی که کار امروز کار یدی نبوده و کار فکری است و هیچ زنی ضعیف‌تر از مردان در جهان نیست که ما آنها را حذف کرده ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: زنان در مجلس حضور دارند و هیچ زنی از مردی در مجلس به لحاظ فکری ضعیف‌تر نیست. میلیون‌ها اهل سنت ایران از انتخابات ریاست جمهوری حذف شده‌اند و دلیل آن مشخص نیست. شایسته‌سالاری مذهب نمی شناسد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *