ابوالفضل ابوترابی, نماینده در مجلس شورای اسلامی: ۵۰۰ نفر از مسئولان میلیاردر شده اند

By | ۱۳۹۹-۰۶-۲۱

نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح اعاده اموال نا مشروع مسئولان، در مجلس،اظهار داشت:بهمن‌ماه سال گذشته نمایندگان طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان را تصویب کردند که شامل اموال ناشی از سوءاستفاده از موقوفات، فروش زمین‌های موات و مباحثات اصلی و سوءاستفاده از مقاطعه‌کاری‌ها و معاملات دولتی و مانند آن و اموال حاصل از غصب رشوه، اختلاس و سایر موارد مندرج در اصل 49 قانون اساسی به تشخیص مقام قضایی است و عواید اموال نامشروع نیز مشمول این ماده است.

ابوالفضل ابوترابی در همین راستا ادامه داد:اما متاسفانه پس‌ازاین، اجرا و به نتیجه رساندن طرح توسط قوه قضائیه که نهاد متولی و رسیدگی‌کننده به آن است، مسکوت مانده است.
نماینده نجف آباد در مجلس در تشریح بخشی از این قانون مصوب مجلس بیان داشت:،بر اساس این قانون به دادستان‌های کشور وظایفی محول شده است،از جمله اینکه دانه‌درشت‌ها را شناسایی کنند و به‌پای میز محاکمه بیاورند که توضیح دهند اموال را از کجا آورده‌اند. ابوترابی اضافه کرد:پیش‌بینی‌مان این است که پس از انقلاب اسلامی حدود 500 نفر از مسئولان و مقامات رده‌بالا از طریق استفاده از رانت میلیاردر شده و اموال نامشروع هنگفتی بدست آورده‌اند.
مثلاً وزیری که در حال حاضر 300 میلیارد تومان دارایی دارد و در طول این سال‌ها هم همواره کارمند دولت بوده، واضح است که غیر از رانت نمی‌تواند از راه دیگری چنین دارایی را دست‌وپا کند؛پیش‌بینی می‌شود درآمد 200 هزار میلیارد تومانی از اعاده اموال نامشروع به خزانه عودت شود.
بهار نیوز:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *