نامه‌ی سرگشاده‌ی جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به رئیس قوه قضاییه درباره پرونده دو دانشجوی بازداشتی

By | ۱۳۹۹-۰۶-۲۴

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف درباره پرونده علی یونسی و امیرحسین مرادی، دو دانشجویا بازداشت شده این دانشگاه به رئیس قوه قضائیه نامه نوشتند.

در بخشی از این نامه آمده است: “علی‌رغم این‌که دو دانشجو، بیش از پنج ماه است، در اختیار نهاد امنیتی هستند، نه‌تنها تکلیف آنان مشخص نشده، بلکه با فرارسیدن سال تحصیلی، شاهد استمرار این بلاتکلیفی هستیم و در پی آن، هر روز، اعتماد عمومی و علی‌الخصوص اعتماد دانشجویی، نسبت‌به اقدامات انجام‌‌شده، کم‌رنگ‌تر می‌شود.

در این نامه همچنین آمده: “متأسفانه با توجه به سیر پرونده‌های قضایی در ایران و شواهد موجود، بیم آن ‌می‌رود که این دو نفر، در حال حاضر تحت فشار روانی باشند تا با ایشان مصاحبه‌هایی صورت گرفته و از آن‌ها، استفادۀ رسانه‌ای شود “.

نویسندگان این نامه گفته‌اند: “بدیهی است که اعترافات متهمان، پیش از برگزاری دادگاهِ عادلانه و بدون حضور وکیل تعیینی، آن هم تحت فشار روانی و جهت استفادۀ رسانه‌ای، اعتباری نخواهدداشت.”

قوه قضاییه درباره این دو گفته متهمان “به دنبال اقدامات خرابکارانه در کشور بودند و اقدامات ایذایی هم انجام داده بودند و اما به لطف نتوانستند اقدام جدی انجام دهند”.

علی یونسی ۲۰ سال دارد. او سال ۲۰۱۸، همراه با تیم ایران، مدال طلای مسابقات جهانی المپیاد نجوم را به دست آورد.

به گفته خانواده علی یونسی، او جمعه ۲۲ فروردین، همراه با دوازده مامور لباس شخصی در حالی که به شدت مضروب شده بوده و از ناحیه سر زخمی بوده، به خانه آورده می‌شود و پس از بازرسی خانه و ضبط کامپیوترها، موبایل‌ها بازداشت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *