تجمع در برابر سرکنسولگری ایران در فرانکفورت برای پشتیبانی از نسرین ستوده

By | ۱۳۹۹-۰۶-۲۶

جامعه بین‌المللی حقوق بشر (IGFM) روز ۲۵ شهریور تجمع­ی برای حمایت از نسرین ستوده که در اعتصاب غذا بسر می‌­­برد در جلوی سرکنسولگری جمهوری اسلامی در فرانکفورت برگزار کرد. IGFM خواهان آزادی نسرین ستوده و حفاظت از جان او است.

جامعه بین‌المللی حقوق بشر (IGFM) که یک نهاد بین­‌المللی است و در کشور آلمان بیش از ۳ هزار عضو دارد، روز سه شنبه ۲۵ شهریور از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه به مدت ۹۰ دقیقه تجمع­ی را برای پشتیبانی از نسرین ستوده، فعال حقوق بشر، در جلوی سر­کنسول­گری جمهوری اسلامی در شهر فرانکفورت آلمان برگزار کرد.

در این گردهمایی رسمی که حدود ۱۰۰ نفر حضور داشتند، تظاهرکنندگان خواستار آزادی فوری نسرین ستوده، وکیل ایرانی و همچنین دیگر زندانیان سیاسی از بازداشتگاه­های ایران شدند.

آقای مارتین لسن­تین، سخنگوی هیئت مدیره IGFM در چارچوب این تجمع به دویچه­ وله فارسی گفت: «ما به شدت نگران وضعیت سلامتی نسرین ستوده هستیم. این وکیل از روز ۲۱ مرداد در اعتصاب غذا بسر می­‌برد و از نظر جسمانی بسیار ضعیف شده است. ما نمی‌­پذیریم که خانم ستوده به این خاطر جان خود را از دست بدهد. تا­کنون در چارچوب فعالیت دفاع از حقوق بشر، تلفات جانی بسیار زیادی در ایران روی داده است.»

Deutschland | Mahnwache der IGFM in Frankfurt (DW/F. Ashrafian)

نسرین ستوده که در ۱۸ شهریور سال جاری برنده “جایزه حقوق بشر ۲۰۲۰” از سوی اتحادیه قاضی‌­های جمهوری فدرال آلمان شد، از دیدگاه IGFM به عنوان “عنصری نمادین برای یک ایران بهتر” به شمار می­رود.

سخنگوی هیئت مدیره IGFM در گفت‌­و­گو با دویچه‌ ­وله فارسی اشاره کرد: “ما خواستار برابری زن و مرد در ایران و همچنین آزادی بیان و آزادی دین و مذهب در این کشور هستیم.”

مارتین لسن­تین در پاسخ به این پرسش دویچه ­وله فارسی که چطور وضعیت فعلی حقوق بشر را در ایران ارزیابی می­ کند، تاکید کرد: “رعایت حقوق بشر در ایران در وضعیت فاجعه باری قرار دارد. رژیم و نهادهای جمهوری اسلامی بحران ناشی از ویروس کرونا برای افزایش فشار خود بر روی قربانیان ناشی از نقص حقوق بشر در ایران، سوء استفاده می­‌کنند.”

گفتنی است که این تجمع که در فضای آرام و صلح‌­آمیز برگزار شد، توجه دبیرستان آلمانی “فرانتس بوم شوله” که نزدیکی سر­کنسول­گری جمهوری اسلامی قرار گرفته را نیز به خود جلب کرد. تعداد قابل توجهی از معلمان و محصلان این دبیرستان نیز همبستگی خود را با آرمان و هدف­های این تظاهرات به دویچه‌‌­وله فارسی ابراز کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *