سازمان جنگل‌ها: در چهار ماه نخست امسال، بیش از ۱۷ هزار هکتار جنگل و مرتع کشور سوخت

By | ۱۳۹۹-۰۷-۱۰

براساس اطلاعات، سازمان جنگل‌ها و مراتع ایران اعلام کرد در چهار ماه نخست سال جاری، ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع در اثر آتش‌سوزی خاکستر شده است.

 روزنامه همشهری، چهارشنبه ۹ مهرماه  در گزارشی نوشت براساس اطلاعات سازمان جنگل‌ها در چهار ماه نخست سال جاری چهار و نیم برابر کل آتش‌سوزی‌های سال گذشته، برابر ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار، جنگل‌های طبیعی و دست‌کاشته و همچنین مراتع در آتش سوخته‌اند. شمار این آتش‌سوزی‌ها هزار و ۷۰۰ مورد بوده است.

در این گزارش آمده که در سال ۱۳۹۸ وسعت جنگل‌ها و مراتع سوخته سه هزار و ۹۰۵ هکتار بوده است. این روزنامه اشاره کرده که براساس آمار سازمان فضایی ایران در همین مدت چهار ماهه،‌ ۴۰ هزار هکتار جنگل و مرتع دچار آتش‌سوزی شدند که می‌تواند زمین‌های کشاورزی را نیز در بر بگیرد.

هم‌زمان آمار سازمان حفاظت محیط زیست حاکیست در شش ماه نخست امسال هفت هزار هکتار از مناطق حفاظت‌شده دچار آتش‌سوزی شده‌اند. این میزان نسبت به سال‌های گذشته بیش از پنج برابر افزایش را نشان می‌دهد.

در ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌های سال جاری عامل انسانی نقش داشته که نسبت به سال گذشته که ۶۰ درصد بود، افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

شمار کل آتش‌سوزی‌های هفت‌ سال اخیر در ایران ۱۱ هزار مورد بوده که ۱۲۵ هزار هکتار از پوشش گیاهی کشور را از بین برده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *