آخوند کاظم صدیقی, امام جمعه تهران: کرونا، بلای خدا و نتیجه گناهان خود ماست

By | ۱۳۹۹-۰۷-۱۰

امام جمعه موقت تهران برکات ولایت فقیه را به وُسعت همه دین دانست و گفت: فراموش نکنیم که این انقلاب شکوهمند به راحتی به دست نیامده که بخواهیم آن را به راحتی از دست دهیم.

به گزارش فارس آخوند کاظم صدیقی چهارشنبه شب در حرم معصومه گفت: برکات ولایت فقیه را به وُسعت همه دین است فراموش نکنیم که این انقلاب شکوهمند به راحتی به دست نیامده که بخواهیم آن را به راحتی از دست دهیم.

وی با توصیه به این که انسان اجازه هر نوع به دست آوردن و مصرف را در دنیا ندارد اضافه کرد: می بینیم که امروز «رِبا» دنیا را به لجنزار تبدیل کرده و روز به روز فاصله طبقاتی را بیشتر می کند که البته همه این ها به دلیل عدم توجه بشر به دستورات الهی یعنی تجاوز نکردن از حقوق خود و عدم تجاوز به حقوق دیگران است.

وی گفت : با مُهرِ ولایت است که خون های ریخته شده در راه جهاد فی سبیل الله امضا می شود و بهشت را نصیب انسان می کند، اما اگر این امضا نباشد، خون انسان به هدر می‌رود.

وی با اشاره به خودکُشی به عنوان یکی از بلایای دنیای امروز بیان کرد: آنانی که خودکشی می‌کنند، فکر می کنند با این خودکشی از همه چیز راحت می شوند در حالی که مرگ، نیازها و خواست ها را از انسان نمی گیرد و انسانی که تشنه می میرد، تشنگی اش از بین نمی رود.

وی اضافه کرد: دست و زبان و گوش و دیگر اعضای بدن امانت خدا نزد ما هستند که اگر در این امانت ها خیانت شود و آن ها علیه ما نزد خدا شهادت دهند قطعا کار سخت خواهد شد.

صدیقی در پایان سخنان خود بیان کرد: باورم این است که این کرونا، بلای خدا و نتیجه گناهان خود ماست. از این رو در این روزها و شب ها باید به این فکر کنیم چه کرده ایم که حرم امام حسین در ایام اربعین به روی ما بسته شده است؟

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی گفت: سپردن مسؤولیت های مهم به افراد در انتخابات به ما سپرده شده است و باید از خود سؤال کنیم که آیا در واگذاری امانت های مختلف به افراد دقت لازم را داشته و داریم یا خیر. اگر ما بخواهیم به افراد بی اعتنا به دین و شرع، رأی دهیم قطعا در پیشگاه خداوند مسؤول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *