افزایش دوباره قیمت ارز در عین دستگیری «دلالان ارزی»

By | ۱۳۹۹-۰۷-۱۵

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از دستگیری ۹۰ دلال ارزی از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: «ده نفر از آنها سرشبکه‌هایی بودند که بازار را ملتهب می‌کردند.»

خبرگزاری فارس به نقل از علی ولیپور گودرزی با تاکید بر تداوم مقابله با دلالان ارزی در فضای مجازی و حقیقی گفت: «حتی با دلالانی که با تشکیل معاملات فردایی اقدام به اخلال در نظام اقتصادی می‌کنند، برخورد می‌کنیم.»

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت پیشتر در روز اول مردادماه سال جاری از دستگیری ۳۰ نفر از عناصر کلیدی و سرشبکه دلالان ارزی و عاملان اصلی گرانی ارز خبر داده بود.

آقای ولیپور در همان زمان اعلام کرده بود که با توجه به اجرای به‌موقع و موفق طرح مبارزه با دلالان ارزی، این عملیات پلیسی تأثیر مستقیم در کاهش قیمت دلار داشته است.

به گفته او این اقدام پلیس در اوایل مردادماه موجب کاهش قیمت دلار از ۲۶ هزار تومان به ۲۱ هزار تومان شده بود.

اما خبر دستگیری دلالان ارزی در حالی امروز از سوی پلیس امنیت اقتصادی بار دیگر مطرح می‌شود که افزایش قیمت ارز هم‌چنان ادامه دارد و روز سه‌شنبه، پانزدهم مهرماه، قیمت دلار شاهد افزایش ۷۰۰ تومانی و ورود دوباره به کانال ۲۹ هزار تومانی بود.

اواخر تیرماه بعد از چند روزِ بحرانی در بازار ارز که قیمت دلار به حدود ۲۵ هزار تومان رسید با دخالت دولت و تزریق ارز به بازار، قیمت‌ها به حدود ۲۱ هزار تومان بازگشت، اما بعد از مدت کوتاهی دوباره روندی صعودی ارز آغاز شد.

اواخر شهریورماه روند افزایش قیمت ارز دوباره شدت گرفت و در آغاز مهرماه به قیمت ۲۸ هزار تومان رسید و در پانزدهمین روز از مهرماه دوباره به کانال ۲۹ هزار تومان بازگشت و در ساعت ۱۵ امروز در صرافی‌ها به بهای ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان برای فروش و به ۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان برای خرید معامله شد. این ارقام هزار تومان گران‌تر از قیمت روز گذشته دلار در همین ساعت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *