برخی بازنشستگان تآمین اجتماعی برای گذران زندگی تکدی‌گری می‌کنند/جامعه کارگری منتظر تغییرند

By | ۱۳۹۹-۰۷-۱۹

در نشست جامعه کارگری و بازنشستگان فارس مطرح شد؛

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با اشاره به اینکه متاسفانه واگذاری کارخانه ها به افراد در سال های گذشته شخصی سازی بوده نه خصوصی سازی گفت: در سال های گذشته کارخانه ها به افرادی واگذار شده که هیچ گونه اهلیتی در این باره نداشته اند.

به گزارش ایلنا علی راستگو در نشست با مجید انصاری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه بازنشستگان و جامعه کارگری خواستار احیای شورای تامین اجتماعی هستند افزود: متاسفانه بنا به دلایل متعدد  در اوایل دولت نهم شورای تامین اجتماعی توسط مسئولان منحل و در قالب هیئت امنا به فعالیتش ادامه داد.

وی با بیان اینکه طبق ماده 76 مصوب قانون مجلس شورای اسلامی که در سال 1381 به تصویب رسید مقرر شد افرادی که طبق نظر کمیته جزو مشاغل سخت و زیان آور هستند می توانند در 20 سالگی بازنشست شوند گفت: متاسفانه این اتفاق در حال حاضر و در قانون متناسب سازی انجام نمی شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر دو نماینده کارگران و یک کارفرما و مابقی نماینده های دولت و حدود 6 وزیر اعضای هیئت امنا سازمان تامین اجتماعی را تشکیل می دهند ادامه داد: متاسفانه این مهم باعث می شود که موضوعات و مشکلاتی که توسط جامعه کارگران و بازنشستگان مطرح می شود به نفع این قشر رقم نخورد به طوریکه شاهدیم در هیچ زمانی سه جانبه گرایی واقعی در ین تصمیمات اجرایی نشده است.

راستگو در ادامه با بیان اینکه نباید فراموش کرد که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بین النسلی است ادامه داد: اما متاسفانه در حال حاضر دولتمردان به جای نظارت در این سازمان متاسفانه در امور تامین اجتماعی دخالت دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مقابل هر فرد بیمه شده حدود 6 نفر در استان بازنشست می شوند ادامه داد: کارگران چه گناهی در قبال سو مدیریت های انجام شده در سازمان تامین اجتماعی دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با اشاره با انتقاد از عدم همخوانی نرخ تورم با میزان افزایش حقوق ها ادامه داد: اگرچه در حال حاضر بانک مرکزی نرخ تورم را 41 درصد اعلام کرده است متاسفانه شاهدیم که حقوق بازنشستگان حدود 26 درصد افزایش پیدا می کند که این اقدام باعث ایجاد مشکلات متعدد می شود.

راستگو در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 12 سال است که کارخانه هایی مانند آزمایش، مخابرات راه دور و…. حق سنوات کارگران را پرداخت نکرده اند گفت:به‌رغم اینکه قاضی هم به نفع کارگران رای صادر کرده است اما متاسفانه هیچ مبلغی به حساب این افراد واریز نشده است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای کارخانه روغن نباتی شیراز از 900 نفر به 130 نفر کاهش پیدا کرده است افزود: متاسفانه مالکان این کارخانه در تلاشند تا با فروش زمین این مجموعه پول زیادی را کسب کنند.

20201007_104338

دبیر اجرائی خانه کارگر فارس بیان کرد: متاسفانه نارضایتی های جامعه کارگر و بازنشستگان به شدت افزایش یافته است.

جامعه کارگری و بازنشستگان منتظر تغییر هستند

زهرا درویشی بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شیراز با اشاره به اینکه همواره جامعه کارگری و بازنشستگان منتظر تغییر هستند افزود: اگرچه در گذشته عنوان می شد که تشکلات به دلیل نداشتن همدلی و اتحاد نمی توانند اهدافشان را پیش ببرند اما در حال حاضر اکثر تشکلات به صورت یکپارچه در حال مطالبه گری از مسئولان هستند.

درویشی با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات جامع کارگری و بازنشستگان به کمیسیون اجتماعی مجلس ارتباط دارد گفت: در شرایط فعلی جامعه کارگری و بازنشستگی به دلیل مهارت هایی که دارند می توانند تصمیمات مناسب را اتخاذ کنند.

وی افزود: این سوال مطرح می شود که جامعه کارگری و بازنشستگی با داشتن نیروی ماهر و فنی چرا باید برای دریافت حقوق چشم به دست یه سری افراد غیر متخصص باشند.

رئیس اتحادیه بانوان خانه کارگر فارس در ادامه با بیان اینکه متاسفانه صندوق تامین اجتماعی حیات خلوت دولت شده است افزود: اگر پول هایی که در صندوق تامین اجتماعی بود در اختیار کارگران و بازنشستگان قرار می گرفت بی شک شاهد رونق بیشتری در اقتصاد بودیم.

بازنشستگان برای تامین مایحتاج زندگی تکدی گری می کنند

شعبانی رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مرودشت هم در ادامه با بیان اینکه برای دولتمردانی که فقط خودشان را می بینند آروزی موفقیت دارم گفت: در حال حاضر شاهد اوج گیری و افزایش نرخ تورم و به تبع آن مشکلات در حوزه اجتماعی و …. هستیم.

شعبانی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی بازنشستگان برای تامین مایحتاج زندگی تکدی‌گری می کنند افزود: متاسفانه این شرم آور است که مسئولان اجازه می دهند که بازنشستگان برای تامین مایحتاج و تامین بعضی از وسائل زندگی به تکری گری رو آورده اند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مرودشت با بیان اینکه بعضی از بازنشستگان برای تامین داروهای فرندانشان در حال تکدی گری هستند افزود: کارگرانی که در یک زمانی از تاریخ به عنوان ستون فقرات جامعه اقدامات و فعالیت های مناسبی برای اقتصاد انجام دادند اما در حال حاضر برای معیشت و تامین دارو فرزندانشان تکدی گری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *