پیکر شجریان تحت شرایط امنیتی به خاک سپرده شد

By | ۱۳۹۹-۰۷-۱۹

پیکر استاد محمدرضا شجریان پس از تشییع با حضور خانواده او در خانه ابدی خود آرام گرفت. قرار بود پیکر این استاد موسیقی در کنار مهدی اخوان ثالث تدفین شود که به دلیل جانمایی نامناسب با نظر خانواده شجریان به محل دیگری در همان آرامگاه منتقل شد. نهایتا محدوده موزه توس در آرامگاه فردوسی خانه ابدی محمدرضا شجریان شد.

خانواده آن مرحوم و فرزندانش در آرامگاه فردوسی حضور داشتند و در حین مراسم خاکسپاری همایون شجریان تصنیف “مرغ سحر” را بر مزار پدر خواند.

برخی گزارشها حاکیست در بیرون آرامگاه جمعیتی از مردم حضور داشتند اما نیروی انتظامی با انبوهی از مأموران محل را محاصره کرده بود و اجازه نزدیک شدن مردم به آرامگاه را نمی‌داد.

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران شب گذشته در گزارش کوتاهی بدون اشاره به زمان تدفین شجریان نوشته بود: برای جلوگیری از شیوع بیشتر .ویروس کرونا، خاکسپاریِ شجریان با حضور خانواده‌ی وی برگزار می‌شود

نیروهای امنیتی و انتظامی یگان ویژه از ساعت چهار صبح در آرامگاه فردوسی در توس مستقر شده بودند و ساعت چهار و نیم صبح آمبولانسی پیکر شجریان را با اسکورت نیروهای امنیتی به آرامگاه توس منتقل کرد.

همایون شجریان فرزند محمدرضا شجریان پس از خاکسپاری استاد آواز ایران در جمع حاضران گفت: من معذرت می‌خواهم اگر امکان نبود که میلیون‌ها نفر پدر را با دست خودشان به خاک بسپارند. من دستان شما را می‌بوسم. عجب است که دل از سینه بیرون نمی‌آید. هزاردستان موسیقی را به آغوش خاک سپردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *