دونالد ترامپ: اگر ایران تا پس از انتخابات صبر کند، شرایط برای معامله سخت‌تر خواهد بود

By | ۱۳۹۹-۰۷-۲۵

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده با اشاره به این که ایران منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، گفت اگر ایران تا پس از انتخابات صبر کند، با شرایط سخت‌تری برای معامله روبرو می‌‌شود.

پرزیدنت ترامپ روز پنجشنبه ۲۴ مهر ماه و در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی در ایالت کارولینای شمالی گفت: اولین تلفنی که بعد از پیروزی در انتخابات دریافت می‌کنم، از ایران خواهد بود که درخواست خواهند کرد معامله کنیم. چون کشورشان با تحریم‌ها و تمام کارهایی که ما کرده‌ایم راهی جهنم شده و آن‌ها می‌خواهند معامله کنند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: من گفتم چرا تا پس از انتخابات صبر نمی‌کنید؟ ولی اگر تا بعد از انتخابات صبر کنید، خیلی سخت‌تر خواهد بود. ولی خوب تا بعد از انتخابات صبر می‌کنند چرا که اگر جو بایدن پیروز شود، بهترین معامله ممکن را خواهند داشت.

پرزیدنت ترامپ در جریان سخنرانی خود همچنین گفت: ما تروریست شماره یک جهان را از بین بردیم. قاسم سلیمانی، عامل کشتار گسترده خیلی از نیروهای نظامی آمریکایی،‌ دیگر نیروهای نظامی و خیلی دیگر از مردم، دیگر مرده است. از توافق فاجعه‌بار هسته‌ای دولت گذشته با ایران بیرون آمدم. ۱۵۰ میلیارد دلار دادند به اضافه ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد. باورتان می‌شود؟ پول نقدی که بار پنج هواپیما کردند، فقط فکرش را بکنید.

پرزیدنت ترامپ پیشتر و در جریان سخنرانی‌های انتخاباتی خود به دستاوردهای دولت خود در حوزه سیاست خارجی از جمله خروج از توافق هسته‌ای با ایران و کشتن قاسم سلیمانی اشاره کرده بود.

صدای آمریکا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *