کمک‌رسانی ناوشکن آمریکایی به لنج ایرانی در دریا

By | ۱۳۹۹-۰۷-۲۶

سخنگوی فرماندهی نیروهای مشترک دریایی – سی ام اف – اعلام کرده است که ناوشکن وینستون چرچیل متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده به علامت امدادخواهی سرنشینان یک فروند لنج ایرانی پاسخ داده و کمک اضطراری در اختیار آنان قرار داده است.

براساس این گزارش، این لنج که در دریای عرب واقع در دهانه دریای عمان دچار مشکل شده بود روز گذشته با ارسال علامت نوری، از شناورهای عبوری درخواست کمک کرده بود.
سرنشینان شناور ایرانی گفتند که به خاطر از کار افتادن باطری قادر به روشن کردن موتور نبودند و آذوقه و آب آشامیدنی آنان هم رو به اتمام بود.
ملوانان ناوشکن وینستون چرچیل با استفاده از پل بادی شناور وارد لنج شدند اما دارای باطری مناسب برای راه اندازی موتور نبودند.
آنان ضمن دادن مواد غذایی و آب به سرنشینان لنج، به گارد ساحلی کشور عمان پیام دادند تا برای کمک به انتقال لنج به محل عزیمت کند.
بیانیه نیروهای مشترک دریایی گفته است که ملوانان این ناوشکن تا رسیدن ماموران عمانی جهت حفاظت از لنج ایرانی در آن ماندند.
طبق کنوانسیون امنیت حیات در دریا مورخ سال 1974، کشتی های عبوری ملزم به کمک از جمله رساندن آب و مواد غذایی به سرنشینان شناورهایی هستند که در دریا دچار مشکل شده اند و ملیت دو طرف نمی تواند مانع کمک رسانی شود.
نیروهای مشترک دریایی واحدی متشکل از شناورهای سی و سه کشور از جمله چند کشور عربی به رهبری آمریکاست که ماموریت مقابله با “تروریسم” دریایی را در منطقه برعهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *