تحریم‌های ایران؛ ۲نفر و ۶شرکت در چین و هنگ‌کنگ تحریم شدند

By | ۱۳۹۹-۰۷-۲۹

خزانه‌داری آمریکا اتهام آنها را نقض تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرد

ساختمان خزانه‌داری آمریکا در خیابان پنسیلوانیا در واشینگتن

خزانه‌داری آمریکا ۲ شخص و ۶ شرکت متهم به نقض تحریم‌ها علیه ایران به تحریم کرد. براساس گزارش خزانه‌داری آمریکا، ۲ شهروند و چهار شرکت چینی و ۲ شرکت به ثبت رسیده در هنگ‌کنگ به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک)، قرار گرفته‌اند.

همزمان مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در حساب شخصی خود در توییتر با اعلام خبر تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی در چین و هنگ‌کنگ، اتهام آنها را مرتبط با تحریم‌ها علیه خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد. او نوشت: «هشدار ما شفاف است: اگر با خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی یا زیرمجموعه‌های آن تجارت کنید، با ریسک تحریم‌های آمریکا مواجه خواهید شد.»

تحریم‌های جدید علیه شرکت خطوط کشتی‌رانی ایران از خردادماه سال جاری اعمال می‌شوند. این شرکت پیش از آن نیز تحریم بود، اما دور جدید تحریم‌ها از آن جهت اهمیت دارد که بر اساس فرمان اجرایی دونالد ترامپ، اجرا می‌شود. رئیس‌جمهور آمریکا دی‌ماه گذشته این فرمان اجرایی را باتوجه به موضوع تروریسم و تسلیحات کشتار جمعی صادر کرد. به موجب این فرمان، خزانه‌داری و وزارت امور خارجه آمریکا برای تحریم همه اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با برنامه‌های اشاعه تسلیحاتی یا حمایت از تروریسم جمهوری اسلامی، اختیار تام دارد.

تحریم‌های جدید خزانه‌داری آمریکا در حالی اعمال می‌شوند که آمریکا در مورد معامله تسلیحاتی با ایران نیز به چین هشدار داده است. تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران روز یکشنبه، پنج سال پس از اجرای برجام لغو شد، و ایران امیدوار است بتواند نسبت به خرید و فروش سلاح با کشورهایی مانند چین و روسیه اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *