فرنگیس مظلوم مادر سهیل عربی به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد

By | ۱۳۹۹-۰۷-۳۰

فرنگیس مظلوم، فعال مدنی و مادر زندانی سیاسی، سهیل عربی توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱ سال زندان برای وی قابل اجرا است. خانم مظلوم پیشتر به صورت غیابی و بدون تشکیل جلسه دادرسی توسط این شعبه دادگاه به ۶ سال حبس محکوم شد و پس از پذیرش درخواست واخواهی و برگزاری جلسه دادگاه رای ۱۸ ماه حبس برای وی صادر شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرنگیس مظلوم، فعال مدنی و مادر زندانی سیاسی، سهیل عربی توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم صادر و امروز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه به وکیل مدافع وی ابلاغ شده است، فرنگیس مظلوم از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم از طریق ارتباط گیری با سازمان مجاهدین خلق” به ۱ سال حبس تعزیری و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه های معاند نظام” به ۶ ماه حبس و مجموعا به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱ سال زندان برای وی قابل اجرا است.

فرنگیس مظلوم پیشتر در تیرماه امسال توسط این شعبه دادگاه به صورت غیابی محاکمه و از بابت این اتهامات مجموعا ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. شش هم‌ پرونده‌ای خانم مظلوم در این پرونده نیز به احکام حبس محکوم شدند. پس از درخواست واخواهی خانم مظلوم نسبت به صدور این حکم جلسه دادگاه وی در تاریخ ۴ شهریورماه و ۷ مهرماه امسال در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار و رای ۱۸ ماه حبس صادر شد.

فرنگیس مظلوم در تاریخ ۳۱ تیرماه ۹۸ در منزل خواهر خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات، موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. خانم مظلوم نهایتا در تاریخ ۱۶ مهرماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

وی مدتی بعد توسط شعبه ۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اوین مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

سهیل عربی، فعال مدنی و فرزند خانم مظلوم که دوران محکومیت خود را در زندان تهران بزرگ سپری می‌کرد، در تاریخ ۲۸ شهریورماه امسال به صورت تنبیهی از زندان تهران بزرگ به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد و به مدت ۳۳ روز در یکی از سلول‌های انفرادی این زندان معروف به سوئیت نگهداری شد. او نهایتا ظهر امروز سه‌شنبه ۲۹ مهر طی تماسی تلفنی با خانواده خود از انتقال خود به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *