آمریکا: ایران رای‌دهندگان آمریکایی را تهدید می‌کند

By | ۱۳۹۹-۰۸-۰۱

«تهران در انتخابات مداخله می‌کند، چون فکر می‌کند پیروزی دوباره ترامپ به معنی افزایش فشار بر ایران است»

جان رتکلیف، مدیر امنیت ملی آمریکا اعلام کرد، ایران و روسیه با هدف دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به اطلاعاتی درباره ثبت‌نام رای‌دهندگان آمریکایی دسترسی پیدا کرده‌اند.

این اقدمات شامل ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز برای رای‌دهندگان شامل ایمیل‌های تهدید‌آمیز از ایران است، ایمیل‌هایی که اینگونه وانمود می‌شود که از سوی گروه راست افراطی Proud Boys ارسال می‌شود.

مقامات آمریکایی پیش‌ از این نیز در مورد تلاش ایران، روسیه و چین برای سرقت اطلاعات مربوط به انتخابات آمریکا و تاثیرگذاری در آن هشدار داده بودند.

رتکلیف گفت: «این داده‌ها می‌تواند از سوی عوامل خارجی برای ارسال اطلاعات غلط به رای‌دهندگان ثبت‌نام کرده مورد استفاده قرار گیرد. روشی برای سردرگم کردن رای‌دهندگان که می‌‌تواند اغتشاش ایجاد کند و اعمالد به دمکراسی آمریکایی را تضعیف کند.»

به گزارش سی‌ان‌ان، ایرانی‌ها مسئول کمپین ایمیل‌های آزاردهنده‌ای هستند که به نظر می‌رسد از سوی گروه سایبری «پسران سربلند» ارسال می‌شود. این کمپین هدف انتشار اطلاعات غلط را از طریق لینک‌های ویدیویی مخدوش مرتبط با برخی ایمیل‌ها دنبال می‌کند.

به گفته اف‌بی‌آی این اقدامات در ۲۴ساعت گذشته اعلام شده است.

رتکلیف می‌گوید، روسیه اقدامات مشابهی انجام نداده اما مانند سال ۲۰۱۶ به برخی اطلاعات رای‌دهندگان آمریکایی دست یافته است.  رتکلیف که در کنار کریس ری، رئیس اف‌بی‌آی صحبت می‌کرد، تاکید کرد که آمریکا برای اقدامات احتمالی آنهایی که دشمن دمکراسی هستند، آمادگی دارد.

بیل اونیا، مقام عالی امنیت انتخابات در جامعه اطلاعاتی آمریکا در بیانیه‌ای ایران، چین و روسیه را دشمنانی توصیف کرده بود که می‌کوشند درانتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مداخله کنند.

به گفته او، انگیزه تهران از این اقدامات این است که «گمان می‌کند پیروزی دوباره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری به معنی افزایش فشار بر جمهوری اسلامی برای تغییر رفتار آن است».

مقامات تهران آشکارا امیدوارند جو بایدن، نامزد دمکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در انتخاباتی که کمتر از دو هفته دیگر برگزاری می‌شود، به پیروزی برسد. حامیان بایدن در تهران بر این باورند که با روی کار آمدن دولت او، فشار کنونی بر رژیم جمهوری اسلامی کاهش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *