ان‌بی‌سی: عالی‌ترین مقامات امنیتی آمریکا در معرض تهدید انتقام سلیمانی

By | ۱۳۹۹-۰۸-۰۹

«بیم آن می‌رود که کشته شدن سلیمانی، هسته‌های ترور خفته جمهوری اسلامی را بیدار کرده باشد»

مقامات امنیتی، اجرایی و نظامی آمریکا اواخر ماه گذشته در مورد پتانسیل تهدید علیه عالیرتبه‌ترین رهبران پنتاگون توجیه شده‌اند.

ساختمان پنتاگون در واشینگتن

ان‌بی‌سی به نقل از پنج مقام آمریکایی می‌نویسد، این تهدید‌ها نه تنها در جریان سفرهای خارجی، بلکه در خاک آمریکا نیز متوجه مقامات بوده است.

جلسه توجیهی برای مقامات اف‌بی‌آی، سی‌آی‌ای و مقامات نظامی پس از اتفاقی برگزار شد که ۲۲ سپتامبر (اول مهر) به وقوع پیوست و یک خودروی ناشناس خودروی یکی از مقامات عالی وزارت دفاع را هنگام ترک پنتاگون تعقیب کرد. گزارش ان‌بی‌سی حاکی از آن است که راننده این خودرو ایرانی بوده و اطلاعات مربوط به او  شامل دوستانش در ایران و افغانستان استخراج شده است.

روشن نیست که آیا این شخص برای ارایه توضیح احضار شده یا خیر.

البته گزارش پنتاگون و اف‌بی‌آی در مورد اینکه این اقدام یک تهدید جدی علیه مقامات پنتاگون باشد، دچار اختلاف نظر است.

به این حال به گفته مقامات، تهدید که همچنان فعال است می‌تواند با انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی در ارتباط باشد. فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران دی‌ماه گذشته در جریان حمله پهپادی نیروهای آمریکایی در بغداد کشته شد و تهران وعده داد انتقام او را می‌گیرد.

گزارش‌ها در مورد تهدید متوجه مقامات آمریکایی حاکی از آن است که مقاماتی که به طور مستقیم در کشتن سلیمانی نقش داشتند، هدف احتمالی هستند. فهرستی از نام‌ مقاماتی که احتمالا هدف دشمنان آمریکا هستند، تهیه و در جلسه توجیهی ارایه شده است.

در حال حاضر مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا است که با مجموعه‌ای از معاونان و دستیاران ارشد خود از جمله دیوید نورکیست، مارک میلی و جان هایتن کار می‌کند.

اسپر در هفته اخیر به خاورمیانه و شمال آفریقا سفر کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که به خبرنگاران گفته شده بود تا زمانی که اسپر بحرین یا اسرائیل را ترک نکرده در مورد سفرهای او اطلاع‌رسانی نشود.

به گزارش دیلی‌میل، بیش از یک دهه است که مقامات اطلاعاتی در مورد وجود «هسته‌های خفته» عملیات ترور ایران در ایالات‌متحده هشدار داده‌اند.

این روزنامه در ادامه می‌افزاید: بیم آن می‌رود که کشته شدن سلیمانی این «هسته‌های خفته» را بیدار کرده باشد. به گزارش دیلی میل، هسته‌های تروری جمهوری اسلامی و حزب‌الله در آمریکای لاتین نیز فعال هستند. همچنین هسته‌های ترور جمهوری اسلامی در اروپا و بریتانیا و منطقه نیز فعال هستند. بحرین اخیرا از خنثی کردن طرح حمله یکی از این هسته‌های ترور تحت حمایت سپاه پاسداران خبر داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *