چهار تن از فعالان کارگری هفت تپه بازداشت شدند

By | ۱۳۹۹-۰۸-۰۹

روز پنجشنبه ۸ آبان، یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری، از فعالین کارگری هفت‌ تپه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شدند. هفته گذشته نیز تعدادی از کارگران این مجتمع از جمله ابراهیم عباسی منجزی به مراجع قضایی احضار شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹، چهار تن از فعالین کارگری هفت‌ تپه به نام های یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، بازداشت این کارگران توسط نیروهای امنیتی و در منزل شخصی آن ها صورت گرفته است.

هفته گذشته نیز، با شکایت کارفرما و مدیران شرکت نیشکر هفت‌تپه، هفت نفر از کارگران این مجموعه به نام‌های “عباسی منجزی”، “حسن کهنکی”، “امید آزادی”، “عادل سرخه” و “صاحب ظهیری” به پاسگاه مستقر در هفت‌تپه احضار شدند.

طی ماه های اخیر تجمعات اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه بیش از دو ماه در خیابان های شهر شوش و در مقابل فرمانداری این شهر ادامه داشت. معترضان اهم مطالبات خود را پرداخت معوقات مزدی، رسیدگی به وضعیت شغلی، تعیین تکلیف شرکت، بازگشت به کار همکاران اخراج شده، ابطال واگذاری شرکت به بخش خصوصی و همچنین تمدید مهلت دفترچه‌های درمانی، عنوان کرده‌اند.

کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *